söndag 18 oktober 2015

En smakebit på søndag - Ett vet jag säkert

Och så har det blivit söndag igen - nu svischar dagarna förbi i en sådan fart att jag knappt hinner med. Den här söndagen är det dags för vår favoritsysselsättning på söndagarna, dvs loppis. Och nu blir det första inomhusloppisen för säsongen så det ska bli riktigt roligt. Men allra först på en söndag är det En smakebit på søndag som gäller. En smakebit på søndag anordnas av Flukten fra virkeligheten och det går ut på att man ska bjuda på en smakbit från boken man läser och den enda regeln är = no spoilers!


Jag har precis avslutat en bok och ska börja på en annan så jag tar min smakbit istället från en bok som jag nyligen recenserade och där det finns ett litet stycke som jag tyckte var så bra. Så min smakbit kommer från sidan 35 i Ett vet jag säkert av Oprah Winfrey (titeln är länkad till förlagets sida om boken så där finns mer info om den)



"Böcker var för mig ett sätt att fly. Nu för tiden ser jag en bra bok som en dyrbar lyx, en möjlighet att befinna mig var som helst där jag önskar vara. Det är absolut min favoritsysselsättning. Ett vet jag säkert och det är att läsning gör en mera öppen. Det utvecklar en och ger en tillgång till alla sorters tankar. Det jag älskar mest med att läsa är att det ger en möjligheten att nå högre. Och att fortsätta att klättra."


18 kommentarer:

  1. instämmer helt med OW! tack för smakebiten!

    SvaraRadera
  2. Bra förklaring på varför man ska läsa :)

    SvaraRadera
  3. Kan inget annat än att hålla med Oprah! Tack för smakbiten.

    SvaraRadera
  4. Spot on! Tack för trevlig smakbit. :)

    SvaraRadera
  5. Vilken fin smakbit, tack för den!

    SvaraRadera
  6. Japp så är det! Tack för smakbiten! :)

    SvaraRadera
  7. Bra smakbit för bokälskare :)

    SvaraRadera
  8. Jeg så mye på Oprah Winfrey på TV, men jeg har ikke lest noe hun har skrevet så det kunne være morsomt å prøve :-) Ønsker deg en fin søndag!

    SvaraRadera
  9. Tack för smakbiten. Denna verkar intressant.

    SvaraRadera
  10. Takk for smakebiten. Visste Oprah var glad i bøker men ikke at hun hadde skrevet en. Takk for tipset

    SvaraRadera
  11. Tack för smakebiten, den gillade jag skarpt.

    SvaraRadera
  12. Takk for smakebiten! Og jeg må også si meg enig med Oprah, bøker kan ta deg hvor som helst.

    SvaraRadera
  13. Takk for smakebiten! Og jeg er enig med Oprah, bøker kan ta deg hvor som helst!

    SvaraRadera