torsdag 8 oktober 2015

Medicin mot rea!

Jag blir så otroligt sugen på att köpa ännu fler böcker när det trillar in info om bokreor (Höstrea!) lite överallt ifrån. Och jag vet att det är stor risk att jag trillar dit ju längre rean pågår. Alltså måste jag hitta på något för att minska suget lite i alla fall. Så idag åkte vi till Erikshjälpen när vi ändå var i "stan" bara för skojs skull egentligen - ibland åker vi dit bara för att titta om det kommit in något nytt och roligt. Jag hittade faktiskt en bok som jag inte sett där förut och bara det att jag tillät mig att köpa en bok (för 15,-) räckte för att det värsta suget klingade av lite. Det som var så bra var också att jag varit nyfiken på den här författaren ett bra tag så nu har jag äntligen chansen att prova om hennes böcker passar mig.


Budbäraren av Fred Vargas


Vad använder du som medicin mot reafebern?

6 kommentarer:

  1. Antingen kollar jag igenom och sen försöker begränsa antalet böcker jag köper, men på senaste så har jag inte velat ha så många böcker så har inte blivit några köp alls. Jag har dessutom så många böcker jag vill läsa här hemma :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det spelar faktiskt inte någon roll hur många olästa jag har hemma, jag vill bara hela tiden ha fler...

      Radera
  2. Älskar Fred Vargas sedan jag läste 'The Chalk Circle Man'. Vad gäller köpsug på böcker så har jag ingen motståndskraft!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har varit nyfiken på Vargas under en längre tid så det var perfekt att hitta den här nu. Ofta kan inte jag heller motstå böckernas lockrop, men numera har jag faktiskt börjat lära mig olika strategier för att inte trilla dit varje gång.

      Radera
  3. Den här köpte jag på en sommarrea för två år sedan. Den står fortfarande oläst :) Tror jag ska ha den på min boktolva nästa år...

    SvaraRadera
  4. Jag har inte hittat någon medicin mot det :(

    SvaraRadera