söndag 4 oktober 2015

En smakebit på søndag - Stöld av babian

Min man jobbar hela söndagen så är jag ensam hemma och kan göra precis vad jag vill, alltså har jag tänkt mig att ägna dagen åt läsande och kanske lite färgläggning emellanåt. Och så ska jag leka lite med katterna som båda är alldeles förtvivlade över att husse inte är hemma på en söndag.
Men eftersom det är just söndag så måste jag ju delta i En smakebit på søndag som anordnas av Flukten fra virkeligheten. En smakebit på søndag går ut på att man bjuder på en smakbit från boken man läser och det finns bara en regel - no spoilers!

Min smakbit kommer från sid 13 i Stöld av babian av Anna Karolina

"Tretton poliser väntade på att utsättningen skulle börja. Några gjorde den obligatoriska "kontroll före körning", och det var full aktivitet i garaget. Oljenivån undersöktes, spolarvätskan, kylarvätskan, lufttrycket i däcken, sirener, blåljus, blinkers, lyktorna. Fanns det avspärrningsband? Hade de fått med alla blanketter? Böteshäftet? Det lyftes på säten - det hände nämligen då och då att någon haschtomte lyckades smussla fram något brunt röka ur kalsongerna och peta ner det på lämpligt ställe. Listan över vad som ingick i kontrollen kunde göras längre om man tillhörde den noggranna gruppen av konstaplar. De som istället hade gjort listan kortare drack kaffe ur myndighetens Selecta-maskin eller åt upp det sista i sina matlådor."









OBS! Du har väl inte missat att jag lottar ut ett ex av Sthlm Confidential? Utlottningen går ut ikväll så än finns det tid att anmäla sig! Regler och anmälan hittar du HÄR

23 kommentarer:

  1. Tack för smakbiten! Ha en skön söndag!

    SvaraRadera
  2. Denna är jag lite intresserad av att läsa! Titeln intresserar mig verkligen. Trevlig söndag!

    SvaraRadera
  3. Den här tänker jag läsa så småningom, den står i hyllan och väntar. Ska bli intressant att höra vad du tycker om den.

    SvaraRadera
  4. Dette var en ukjent bok for meg. Takk for smakebiten

    SvaraRadera
  5. Jag tyckte så väldigt mycket om den här boken och har nu del två hemma som jag ser väldigt mycket fram emot att läsa.

    SvaraRadera
  6. Tack för smakbiten. Den här är jag väldigt nyfiken på, känns som jag "borde" läsa den.

    SvaraRadera
  7. Ja den har jag i bokhyllan. Tack för smakebiten.

    SvaraRadera
  8. Tack för smakbit! Lite nyfiken på denna, intressant titel. :)

    SvaraRadera
  9. Den här fundera jag att slänga med i min nästa bokbeställning. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  10. Tycker att boken har en underbar titel :) Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  11. Denna är jag lite nyfiken på.
    Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  12. Fint å få smakebiter av noe helt ukjent.Ha en fin søndags ettermiddag.

    SvaraRadera
  13. Den här boken har jag funderat på att läsa. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  14. Det här är en sådan bok vars titel gör att jag tvekar. Den där babiankopplingen undrar jag allt över, och inte på ett nyfiket sätt ;)

    SvaraRadera
  15. känner inte alls till, men tack för smakebiten!

    SvaraRadera
  16. Ukjent bok for meg, takk for tips..)

    SvaraRadera
  17. Fick den här på bokmässan förra året. Har tyvärr inte läst den ännu. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  18. Boken lockar inte mig, men tack för smakbiten.

    SvaraRadera
  19. Fantasieggande titel, undrar om det kommer några babianer senare?

    SvaraRadera
  20. Den här boken gillade jag verkligen.

    SvaraRadera
  21. En bok som jag inte kände till. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera