söndag 25 oktober 2015

En smakebit på søndag - Par i brott

Den här helgen har jag ägnat mig helt åt att läsa och måla eftersom min man jobbar hela helgen och jag kan ägna dagarna helt åt mina intressen. Och eftersom jag är nattmänniska så sitter jag som vanligt uppe såhär mitt i natten. Så när lördag glider över till söndag är det perfekt att delta i En smakebit på søndag som i vanliga fall anordnas av Flukten fra virkeligheten. Den här helgen är hon bortrest och Astrid Terese vikarierar då som värd.
Det hela går ut på att man ska bjuda på en smakbit från boken man läser och det finns bara en regel = no spoilers!



Min smakbit kommer från sid 26 i Par i brott av Agatha Christie





"Några dagar senare intog mr och mrs Beresford Theodore Blunts Briljanta Detektivbyrå. Kontoret låg på första våningen i en något förfallen byggnad i Bloomsbury. I den lilla receptionen övergav Albert rollen som butler från Long Island och tog sig an den som kontorspojke - en roll han spelade till perfektion. En liten papperspåse med karameller, bläckfläckar på händerna och rufsigt hår var hans föreställning om karaktären."










30 kommentarer:

  1. Agatha Christie - perfekt höstläsning :) Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  2. Agatha Christie är aldrig fel!

    SvaraRadera
  3. Den här har jag faktiskt inte, men jag har funderat på att skaffa den nya fina utgåvan. Men då ställer jag ju mig frågan om jag ska byta ut de jag redan har. Också. Jobbigt ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. De är fina. Trots min Christie-period för länge sen så hade inte jag heller läst den här!

      Radera
  4. Den här har jag i bokhyllan men än så länge är den oläst. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  5. En bok jag skulle kunna tänka mig. Trevlig söndag :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den är trevlig! Ha en bra söndag du också!

      Radera
  6. Tack för smakbiten. Jag blir mer och mer sugen på att återstifta bekantskapen med Agatha Christie!

    SvaraRadera
  7. Jeg liker Agatha Cristies bøker. Jeg har lest mange av dem, men ikke alle og denne husker jeg ikke igjen. Så jeg må hvert fall slå den opp :-) Ønsker deg en fin søndag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hade inte heller läst just den här!

      Radera
  8. Denna måste jag genast skriva upp på att-läsa-listan! Agatha Christie är ju lite av en favorit hos mig :) Ha en fin söndag!

    SvaraRadera
  9. Par i brott får mig bara att tänka på TV-serien Moonlighting (sv. titel; "Par i brott") med Cybill Shepherd och Bruce Willis. Hade däremot ingen aning om att det fanns en Agatha Christie-deckare med den titeln... Tack för upplysningen och smakbiten! ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis min första tanke också när jag såg titeln! Den här Christie-boken kände jag inte heller till...

      Radera
  10. Min favoritförfattare och den står i min nystädade bokhylla.

    SvaraRadera
  11. Länge sen jag läste något av Agatha Christie, tror inte att jag har läst denna. Känns som att det börjar bli dags att återvända till författaren. Tack för smakbiten! :)

    SvaraRadera
  12. Tack för smakbiten. Böcker av Agatha Christie är ju alltid trevliga.

    SvaraRadera
  13. Den har jag läst för länge sen, men minns inte. Tack för smakebiten!

    SvaraRadera
  14. Det låter som du hade en skön helg!

    SvaraRadera