söndag 11 oktober 2015

En smakebit på søndag - Experimentet

Skönt att det redan är söndag! Söndagen tänker vi börja med min favoritsysselsättning, dvs besöka en loppis eller kanske t o m flera. Resten av söndagen tänker jag sen tillbringa med att läsa och kanske ta itu med en ny bild att färglägga så jag kan emellanåt ta en paus från läsandet.
Men det absolut första jag gör varje söndag är att delta i En smakebit på søndag som anordnas av Flukten fra virkeligheten. Det hela går ut på att man ska bjuda på en smakbit från boken man läser och det finns bara en regel - no spoilers!



Min smakbit kommer från sid 35 i Experimentet av Catrine Tollström



"Det är dåligt med syre i det varma rummet. Hon famlar efter vattenflaskan som står på sängbordet, dricker ett par klunkar och försöker somna om. Lakanet känns knöligt och huden fuktig. Blicken fastnar vid en tunn linje av månljus som flyter över soffbordet. Samtidigt lyssnar hon, men hon vet inte efter vad.
Olustkänslan tilltar. Något djupt inifrån manar henne att resa sig upp."





Du har väl inte missat att jag lottar ut ett signerat ex av Jens Lapidus nyaste bok, Sthlm Delete? Regler och anmälan till utlottningen finns HÄR

33 kommentarer:

  1. obehagligt. en undrar på fortsättningen. tack för smakebiten!

    SvaraRadera
  2. verkar lite läskigt, tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  3. Jag väntar ju fortfarande på fortsättningen på den här boken :)

    SvaraRadera
  4. Jag har inte läst något av Tollström, men hon finns med på min att läsa lista :)

    SvaraRadera
  5. Jag har den första boken hon skrev Bödeln, frälsaren och observatören, detta är visst en omarbetad version av den boken. Men med mycket snyggare omslag.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Precis, det här är en omarbetad version.

      Radera
  6. En obehaglig smakbit.
    Ha en bra söndag!

    SvaraRadera
  7. Den boken har jag inte hört om tidigare! Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  8. Låter som om du ska ha en riktigt mysig söndag! Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  9. Den här boken känner jag inte till men blir nyfiken på den! Önskar dig en trevlig söndag!

    SvaraRadera
  10. Tack för smakbiten. Det här lät lockande!

    SvaraRadera
  11. Spännande smakbit, tack för den!

    SvaraRadera
  12. Tusen takk for smakebiten :)

    SvaraRadera
  13. En spännande smakbit du bjuder på, tack!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack själv för att du besöker bloggen!

      Radera
  14. Myssöndag alltså! :) Den här boken tilltalar mig. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  15. Spennende. Takk for smakebiten :)

    SvaraRadera
  16. Den boken vill jag också läsa. Snyggt omslag har den också. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  17. Takk for smakebit! Fortsatt god søndag :)

    SvaraRadera
  18. Hu, känns som något obehagligt ska hända. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  19. Det här lät spännande! Tack för smakbit. :)

    SvaraRadera
  20. Det där lät spännande, så sugen jag blev! Tack för bra smakbit :)

    SvaraRadera
  21. Tack för smakbiten. Den verkar spännande.

    SvaraRadera