torsdag 1 oktober 2015

Månadssammanfattning - September 2015




Månadssammanfattning - September 2015

Antal lästa böcker:16
Antal lästa noveller:1
Antal häften:0
Totalt antal sidor: 4721
Inbundet: 7
Kartonnage: 3
Danskt band: 1
Häftad:2
Storpocket:0
Pocket: 3
Excess: 0
E-bok: 1
Lästa rec.ex: 13
Lästa hyllvärmare: 1
Köpt: 2
Fått: 6

Böckerna jag läst i  september är

Tillfälligheter - Anita Hammarstedt 
Fågel Felix - Magnus Jahnson 
Hit men dit igen - Reidar Moldvik/Janne Karlsson 
Den som knyter sin hand - Annika Arslan Waltersson 
Ung i ghettot - David Safier 
Kodknäckarnas hemliga liv i Bletchley Park - Sinclair McKay 
Champagne DP - Amanda Tartt 
Akrobaten - Jenny Forsberg 
Sthlm: Inferno - Varg Gyllander 
En sommar på luffen - Eli Åhman Owetz 
Stanna innan du går - Åsa Bonelli 
De vackraste - Karin Slaughter 
Fladdermöss - i en värld av ekon - Johan Eklöf & Jens Rydell 
Ghostman - Roger Hobbs 
Bevakaren - Dan Nilsson 
Mitt liv som förrädare - Zarah Ghahramani med Robert Hillman 
Vän med fienden - Paul Briscoe & Michael McMahon 

Jag är helt häpen över att jag hunnit läsa så mycket som jag gjort! Första halvan av september fram till min mans födelsedag var det full cirkus så då hann jag knappt sätta mig för att läsa. Alltså gick läsandet långsamt och bloggandet ska man nog inte ens tala om. Så fort födelsedagen var firad och klar så hade jag tid igen och med svår läsabstinens kastade jag mig över böckerna. Alltså hann jag med överraskande många böcker fr o m mitten av september till månadsskiftet. Jag kom nästan ikapp med bloggandet också men helt plötsligt ligger jag efter igen.  Under september blev det nästan bara rec.ex och jag fick läsa många bra böcker. Samtidigt var det lite synd eftersom jag bara hann med en hyllvärmare, men jag får försöka ta igen det också i oktober.
Oktober ser än så länge bra ut, jag har börjat månaden med en riktig tegelsten och det lär bli en del rec.ex den här månaden också, men jag hoppas hinna med lite fler hyllvärmare än i september. Jag ska också ta mig i kragen nu och se till att komma ikapp med recensionerna och bloggen överhuvudtaget (det är en del där som borde ha fixats redan för länge sen). 
Jag tror och hoppas nu att oktober blir en bra läs- och bloggmånad!




8 kommentarer:

  1. Kanske ska man pausa ibland för att få ett riktigt sug efter böcker.

    SvaraRadera
  2. Wow vilken bra läsmånad!! :)

    SvaraRadera
  3. Oi- oi for en flott oppsummering. Og så mange bøker. Jeg har også lest mye denne måneden, og tror jeg skal ta det litt med ro i oltober!

    SvaraRadera
  4. 13 rec ex?! Jag som tycker att jag får/ber om många, egentligen för många för att hinna läsa dem :) Men vilken härlig läsmånad det blev till slut :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fast det har bara råkat bli så att rec.exen har liksom klumpat sig till just de här månaderna, andra månader är det inte alls lika mycket...och det kommer ju ut många böcker under hösten så i år har jag också fått extremt många förfrågningar.

      Radera
  5. Vilken härlig lista! Och skönt att det blev läsmånad till slut:-)

    SvaraRadera
  6. Härligt när en överraskar sig själv :) Det verkar ha varit en härlig läsmånad.

    SvaraRadera