tisdag 27 oktober 2015

Top Ten Tuesday - Fritt val Halloween

Och så är det dags för Top Ten Tuesday, som anordnas av The Broke and the Bookish, igen. Den här gången är temat Fritt val Halloween

Halloween themed freebie -- your choice (ie. 10 best ghost stories, 10 things that scare you in books, 10 literary Halloween costumes, 10 vampire novels, 10 books that WILL scare you, 10 non-scary books for Halloween, 10 scariest covers, etc.)

----------------------

Det här är ett väldigt svårt tema för mig eftersom jag inte läser speciellt mycket skräck. Men jag får väl blanda lite med annat, t ex spänning så jag får ihop lite böcker i listan. Böckerna är listade utan inbördes ordning. Och det blir ingen topp-tio utan i princip alla skräck- och spökromaner jag läst i år blandat med lite noveller och spänning.

1. De användbara av Mattias Hagberg
2. Sankta Psyko av Johan Theorin
3. Glöm inte att låsa av Elizabeth Haynes
4. Istvillingar av S. K. Tremayne
5. Incidenten i Böhmen av Thomas Årnfelt
6. Kärlen - en nattlägesnovell av Johan Ring
7. De vackraste av Karin Slaughter
8. Vinterfolket av Jennifer McMahon


Jag är otroligt överraskad av att jag fick ihop åtta i alla fall!

5 kommentarer:

  1. Flera av de där har jag läst eller tänkt läsa :) Och det behöver inte vara skräck för att vara läskigt :)

    SvaraRadera
  2. Hade inga av dessa böcker på min lista, kul med tips :)

    SvaraRadera
  3. Sanka Psyko är jag sugen på att läsa :)

    SvaraRadera
  4. Vinterfolket ligger och väntar på sin tur här hemma, tänkte ta med den när vi ska hyra en stuga nästa helg! Känns passande att läsa den då! =)

    SvaraRadera
  5. Istvillingar funderade jag på för min lista också.
    Vinterfolket är jag faktiskt lite nyfiken på...

    SvaraRadera