söndag 1 december 2019

En smakebit på søndag - Älvdansen

Den här helgen hade vi att välja mellan auktion på lördagen eller loppis på söndagen för båda skulle jag inte orka med och vi har bestämt oss för söndagens loppis. Loppis så här före jul är perfekt för då kan man få tag på lite annorlunda julsaker, dukar osv. Lördagen har vi alltså tillbringat med läsning och lite småpyssel hemma. På söndag ska vi alltså på loppis på Fyris här i Uppsala och det tar ett par timmar mitt på dan, sen snabbt hem för att laga middag, äta tidigt och sen är det dags för tv-tittning resten av kvällen (söndagen är vår tv-tittardag eftersom vi då först ska se tre avsnitt på raken  av Salvage Hunters och därefter är det dags för Amazing Race. Men söndagen börjar med En smakebit på søndag som den här gången anordnas av Betraktninger ~ tanker om bøker. Det går ut på att man ska bjuda på en smakbit från boken man läser och det finns bara en regel = no spoilers!

---------------

Jag ska precis börja på nästa bok (som vanligt) så min smakbit kommer från sidan 11 i Älvdansen av Kamilla Oresvärd (titeln är länkad till förlagets sida där det finns mer info om boken)



"Det klickar till bakom henne och hon ser Lotta vinka genom glaset. Hon vinkar tillbaka och går mot parkeringen. En epatraktor med Eddie Meduza på hög volym kommer körande från Fyrkanten och hon stannar upp och låter den passera, när hennes ögon faller på en man som går förbi hennes bil på parkeringen. Han går bredbent, med utställda fötter och tillbakalutad överkropp och flaxande armar och tar ett stort steg ut på gräset. Hon står kvar och betraktar honom. Inte för att hon är nyfiken på hur han ska klara sig, han är uppenbarligen hemskt onykter, utan för att det är något bekant över honom.
Han är stor och lång. På huvudet har han en stickad, blå mössa neddragen över öronen, trots att det är över tjugo grader varmt denna augustikväll.Hans fläckiga t-shirt hänger över ett par smutsiga, långt nedhasade jeans och döljer tacksamt nog hans myntinkast."





OBS!Du har väl sett att jag lottar ut ett ex av Tiden dödar långsamt av Michel Bussi här på bloggen? Utlottningen/tävlingen går ut på söndag 23.59 så du hinner fortfarande att anmäla dig. Regler och anmälan finns HÄR

14 kommentarer:

  1. Kamilla Oresvärd är jag nyfiken på.

    SvaraRadera
  2. helt okänd bok för mig. tack för smakebiten!

    SvaraRadera
  3. julloppis är jättemysigt, vi var på julmarknad i går. Intressant titel på boken, så här tidigt på morgon är jag nykter... tack för smakbiten.

    SvaraRadera
  4. Loppis før jul hørtes perfekt ut! Her jeg bor er det to bruktbutikker. Jeg var der i sist uke for å se etter ting til jul og fant en engel og en stjerne til å ha på juletreet. Jeg tror jeg skal gå innom flere ganger for jeg tror folk leverer inn juleting etterhvert som de pakker ut det de pakket ned etter jul i fjor, nå på denne tiden. :-) Ha en riktig fin adventssøndag!

    SvaraRadera
  5. Ja, myntinkastet ska helst döljas :)

    SvaraRadera
  6. Det var första gången jag såg det författarnamnet, jag hänger inte med! Skitsnyggt omslag, läser så få spänningsromaner, denna lockar lite ändå...tack för smakbit och trevlig första advent

    SvaraRadera
  7. Så spännande med en ny bok av Oresvärd! Tack för smakbiten.
    (Något helt annat: Funderade idag på om Gamla Uppsala Keramik finns kvar, känner du till det?)

    SvaraRadera
  8. Känner till författaren och boken men har inte läst. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  9. Tack för smakbiten. Den ligger på vänt här hemma.

    SvaraRadera
  10. Jag har några böcker av Kamilla Oreswärd i hyllan, dem skulle jag ju kunna läsa.

    SvaraRadera
  11. Ja, det lät perfekt med loppis innan jul. Det här är en författare jag är nyfiken på.

    SvaraRadera
  12. Vill gärna läsa något av författaren. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  13. Den här författarinnan är okänd för mig. Tack för smakbiten.

    SvaraRadera
  14. Den här är jag nyfiken på. Tack för smakebiten!

    SvaraRadera