torsdag 12 december 2019

Helgfrågan vecka 50


Det mesta för kvällen (middag, tv-stund, kvällsmys med katterna osv) är avklarat nu så då är det dags att svara på Mias Helgfråga. Den här veckan frågar hon

Fokuserar vi för mycket på nya böcker och inte de som är 5-10 år gamla? (Jag menar inte klassiker nu)
Bonusfråga: Ska ni se något Luciatåg?

-------------------


Nja, det finns inget Bäst-före-datum på böcker och för mig spelar det ingen roll hur gammal boken är, blir jag sugen på den så läser jag. Just nu läser jag mest nyligen utkomna böcker, men jag har också minst en äldre bok på gång samtidigt genom att jag läser hyllvärmare i sängen. Och jag har en hel massa äldre böcker, som jag vill läsa så småningom, som väntar i bokhyllorna.




Nej, vi brukar inte titta på Luciatåg inte ens på tv.


                 

9 kommentarer:

  1. jag brukar se Lucia på TV, men i år blir det ett luciatåg i verkligheten, så att säga

    SvaraRadera
  2. lite så tänker jag, bra böcker kan läsas när som.

    SvaraRadera
  3. Har varit dålig på att läsa äldre böcker de senaste åren. Några har det i alla fall blivit.

    SvaraRadera
  4. Men här fick du till ett litet Luciatåg i alla fall :)

    SvaraRadera
  5. Såg ett luciatåg lite hastigt igår eftermiddag och så såg jag SVT.

    SvaraRadera
  6. Precis så, man läser det man har lust till, nytt eller gammalt spelar då ingen roll.

    SvaraRadera
  7. Min läsning påminner nog om din.

    SvaraRadera
  8. Jag tittade på luciatåget på tv en stund men live är bäst.

    SvaraRadera