söndag 1 december 2019

Läsplanering vecka 49

Kommande vecka har vi ännu inte så mycket planer för, maken ska nog fixa köttbullarna till julen och så är det också dags att göra kålrots- och morotslåda färdigt in i frysen så att det bara är att ta fram till julmiddagen. Vi ska nog också börja göra lista på vad vi behöver handla till julen, vi brukar försöka handla allt klart ganska långt i förväg så att vi inte behöver ge oss ut på större shoppingrundor under sista veckan innan jul då det är fullt med folk i affärerna. Egentligen borde jag alltså få rätt så rejält med lästid, men det vet man ju hur det blir, nånting oförutsett händer eller så kommer någon av oss på något kul att göra och helt plötsligt försvinner en hel eller i alla fall halv dag. Jag har i alla fall bestämt mig för att plocka fram lite tunnare böcker den här veckan

Det jag tänkt läsa under vecka 49 är




Älvdansen av Kamilla Oresvärd
Läser jag just nu











Skärvornas drottning av Johanna Nilsson












Den nakna flickan av Helen Stommel Olsson












Alla älskar Bianca av Birgitta Bergin










Vad ska du läsa under vecka 49?

1 kommentar: