fredag 6 december 2019

Helgläsning vecka 49

I år får vi börja med julmatlagningen lite tidigare än vanligt i och med att vi inte har tid med sånt nästa helg. Så på lördag ska maken åka iväg och handla lite sånt som vi bara måste ha till jul, på söndag blir det sen matlagning för hela slanten. Då ska det göras kålrotslåda, morotslåda och köttbullar så vi har allt klart till jul och behöver då bara plocka fram och värma. Jag hoppas jag ändå kommer att ha en hel del tid att läsa. Jag kommer kunna ägna mig åt läsning i princip hela lördagen när maken är ute och handlar och på söndagen kan jag sitta och läsa medan lådorna myser i ugnen (köttbullarna är makens specialitet så de behöver jag inte hålla på med)
Det jag ska läsa den här helgen är



Alla älskar Bianca av Birgitta Bergin
Läser jag just nu och tror jag hinner läsa klart ikväll











Den nakna flickan av Helen Stommel Olsson












Skärvornas drottning av Johanna Nilsson










Vad ska du läsa i helgen?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar