söndag 29 december 2019

Läsplanering vecka 01 2020

Under första veckan 2020 borde det kunna bli en hel del lästid. Jag har inget speciellt inplanerat under veckan och det är egentligen bara en dag, nyårsafton, som jag räknar att det inte blir speciellt mycket lästid. Den dagen lär jag inte hinna med så mycket läsning för mycket tid går åt till matlagning och tv-tittning. Det som också påverkar läsningen/lästiden är att det nu blir årsskifte och då kommer jag att göra årssammanfattningar osv utöver de vanliga månadssammanfattningarna och recensionerna. Visserligen är det väl inte så jättebråttom med något av det men lika bra att försöka få det gjort så tidigt på året som möjligt. Men även om jag har en massa annat att göra så blir det såklart i alla fall lite tid till läsning.

Det jag tänkt läsa under vecka 01 2020 är




Tiden dödar långsamt av Michel Bussi












Den återlämnade flickan av Donatella di Pietrantonio












Inte ett ord av Harlan Coben










Vad ska du läsa under första veckan på det nya året?

1 kommentar:

  1. Har precis läst ut en julklappsbok; Viveka Steens :I Hemlighet Begravd. Den var väl hyfsad, hade en bra uppläggning där man inte visste riktigt vem som var "liket", men annars så fattades en del.....
    Sen grabbade jag bara första bästa bok i vår "icke lästa böckerhylla" och det blev en skräckhistoria av Dean R. Koontz. Får se om det är nåt, han skriver iaf ganska bra.
    GOD FORTSÄTTNING/Susie

    SvaraRadera