tisdag 3 december 2019

Tisdagstrion: vecka 49: Hej, mitt vinterland



Idag är det dags för läkarbesök och sen beror nog resten av dagen lite på vad hon säger. Det jag hoppas på är att jag ska kunna ägna resten av dagen åt läsning och bloggande så får sen maken sköta om allt annat, dvs åka och handla osv. Min läkartid är som tur är först på eftermiddagen så jag hinner delta i Tisdagstrion, som anordnas av Ugglan och boken. Temat idag är

HEJ, MITT VINTERLAND

----------------
Jag har valt att ta med böcker där handlingen utspelar sig på vintern och där omslaget också är vintrigt. Böckerna är inte listade i någon inbördes ordning och titeln är länkad till recensionen

1. De förjagade av Mikael Strömberg
2. Dit vägen leder av Rita Simu
3. Snöbarnet av Eowyn Ivey



14 kommentarer:

  1. Snöbarnet känns som en bok jag skulle kunna läsa under julhelgen.

    SvaraRadera
  2. Snöbarnet har jag också med :) De andra två känner jag inte till, ska kolla upp dem.

    SvaraRadera
  3. De förjagade har jag läst och Snöbarnet har jag oläst i hyllan :)

    SvaraRadera
  4. Snöbarnet av Eowyn Ivey blir jag lite nyfiken på, har inte varit i Alaska

    SvaraRadera
  5. Dit vägen leder av Rita Simu låter också intressant, ungefär då min mor var barn, men är lite trött på krigsböcker

    SvaraRadera
  6. De förjagade blir jag nyfiken på. Tack för tipsen!

    SvaraRadera
  7. Snöbarnet har jag varit nyfiken på länge :)

    SvaraRadera
  8. Tack för fina tips. Har läst en annan bok av Eowyn Ivey som var helt fantastisk.

    SvaraRadera
  9. De förjagade funderade jag på att ta med, men så blev det en annan. Snöbarnet vill jag läsa.

    SvaraRadera
  10. Den tredje känner jag igen titeln på, de andra inte alls.

    SvaraRadera
  11. snöbarnet har jag läst. Dit vägen leder känner jag till men den första är helt okänd för mig

    SvaraRadera
  12. Hela förra året funderade jag på att läsa något av Eowyn Ivey, men det hände aldrig.

    SvaraRadera
  13. Snöbarnet har jag hört talas om. Verkar intressant!

    SvaraRadera
  14. Snöbarnet tror jag står i bokhyllan

    SvaraRadera