fredag 27 december 2019

Fem en fredag vecka 52: Slutet gott


Imorse var jag upp väldigt tidigt för att iväg på en provtagning och hade inte hunnit sova speciellt många timmar. Jag va alltså ganska så trött när vi väl kom hem och jag har alltså tagit en tupplur lite då och då under dagen. Den senaste var nu efter middagen då jag egentligen skulle titta på tv, så nu är jag väldigt sen med allt som det var tänkt att jag skulle göra idag. Men bättre sent än aldrig och först ut är Fem en fredag, som anordnas av elisamatilda. Temat idag är

SLUTET GOTT

-------------


1. Hur tycker du året blev?
Händelserikt är nog det minsta man kan säga

2. Gjorde du vad du tänkt under året?
Jag hade nog inte tänkt eller planerat så mycket i förtid och jag fick en hel massa gjort så det var ju bra.

3. Vad var det sämsta med 2019?
Att mina värden inte var så bra i senaste provtagningen i början på december som då resulterarar i en ny läkarrunda...

4. Vad kommer du att minnas mest?
Att maken gick i pension lite i förtid i början på året och hur förvånansvärt jobbigt det var att vänja sig vid att han också var hemma hela dagarna. Och att Remus kom hem till oss i december.

5. Hur avslutar du 2019?
Med en god middag på nyårsafton.

3 kommentarer:

  1. Det lät fint. Att få någon hem som gått i pension, det är en omställning, men kan bli väldigt bra.
    Önskar dig ett gott nytt 2020!

    SvaraRadera
  2. Ja, när man blir äldre så är det nästan klippkort hos läkaren som gäller, tyvärr. Hoppas provsvaren är bättre efter andra omgången.
    Å visst är det en omställning när man efter sisådär 40 år i arbetslivet helt plötsligt är tillsammans hela tiden. Lätt att nöta på varandra, men jag hoppas att ni klarar "samlivet" bra.

    SvaraRadera