måndag 23 december 2019

Läs-it-Snow 2019 Dag 2 - Dagens resultat och totalresultat


Resultat av andra dagens läsning i Nellons Läs-it-Snow 2019. Söndagens läsning gick faktiskt betydligt bättre än lördagens, kanske för att det mesta jag skulle göra på söndagen var att övervaka mat som tillagades i ugnen och på spisen och det fungerade perfekt att sitta i köket och läsa medans man höll koll.

På söndagen hann jag alltså läsa 294 sid i Jag kommer hem till jul av Joanna Bolouri och därmed läsa ut boken

Det här betyder att jag totalt de två dagarna läste 313 sidor, dvs läste ut Jag kommer hem till jul av Joanna Bolouri. Jag hade hoppats hinn med mer men med tanke på att det här var så nära jul så är jag nog ganska nöjd ändå








1 kommentar:

  1. Nej du, läsa har jag inte hunnit med mer än en timme vid lunch - har den fula ovanan att läsa när jag äter om min gubbe och jag inte äter samtidigt. Och han vill alltid äta lunch kockan 11 när han kommer in efter sin långprommis med vår hund Santos. !Lite! tidigt tycker jag!
    Just nu läser jag en bok av Lehane som är så extremt spännande, så egentligen skulle jag vilja läsa ut den idag. Men tyvärr så har dagen gått åt att städa lite och pynta det sista, samt laga mat och klä julgranen.
    Sen har vi provat skinkan, för andra gången i mitt liv en färdigkokt; Scans Piggham Gourmet, som jag tyckte var enormt torr och lite hård. Dessutom provade vi min dillsill som inte smakade någonting!?
    Antingen är det fel på rätterna eller också är det fel på mig..... Kan vara det senare, man börjar ju bli lite trött efter allt jobb. Man orkar inte så mycket längre!
    GOD JUL/Susie

    SvaraRadera