torsdag 7 maj 2015

Amor fati

Titel: Amor fati
Författare: Sandra James
Format: Pocket
Antal sidor: 304
Förlag: Shakti

"De flesta som mötte honom bedömde honom som farlig, någon man inte ville sätta sig upp mot. Ironiskt nog var det just dessa egenskaper som gjorde honom tilldragande. Mycket tilldragande. När hon väl lyckades få ett leende av honom, ett av mycket få, var hon förlorad. Åtrå och känslor tog över hennes förnuft. Hon gav efter."

--------------------------------------
Amor fati är den andra av tre böcker som Shakti skickade mig.  Shakti ger ut erotisk-romantiska böcker under två märken, Rosa och Svart. Rosa ska ha ett mjukare språk än Svart.
Amor fati ingår i märket Rosa. 

För mig är fördelen med den här boken att det är en sammanhängande berättelse och inte noveller, så det är positivt. 
Sex är verkligen det centrala i den här boken också, faktiskt så till den grad att jag igen saknar en stark grundberättelse. Även om det står i baksidestexten att det ska vara "ur ett kvinnligt perspektiv" så får jag hela tiden känslan av att det är en mans erotiska fantasi jag läser.

En annan sak som jag saknar ännu mer är romantik. Man läser ju erotisk romantik för att det ska finnas erotik men då krävs det också att det finns romantik, och det hittar jag inte i Amor fati.

Tyvärr var inte Amor fati heller nånting för mig. Jag har en bok av tre kvar att läsa och den tar jag itu med inom kort.

Min recension av Förbjuden frukt

Tack Shakti för rec.exet!

Amor fati finns att köpa hos t ex

Adlibris
Bokus



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar