tisdag 5 maj 2015

Top Ten Tuesday

Det är tisdag och jag hade tänkt mig att ha sovmorgon idag, men Nitro och Dart tyckte att en halvtimma räckte mer än väl. Och när de två har bestämt sig så är det lika bra att ge upp. Så det var bara att gå upp och sätta sig och dricka te. Nu när jag tagit det lugnt ett tag så är det dags för tisdagsnöjet, dvs  Top Ten Tuesday som arrangeras av The Broke and the Bookish och som går ut på att göra en tio-i-topp-lista enligt ett givet tema. Uppgiften idag är att lista tio böcker som jag troligtvis aldrig  kommer att läsa

Jag läser det mesta och det finns egentligen inte nånting som jag inte är beredd att prova på. Däremot finns det t ex serier och/eller författare som jag provat och inte gillat och som jag då troligtvis aldrig mer kommer att läsa.

Ten Books I Will Probably Never Read

1. Jordstorm av Mons Kallentoft - läste t o m del 4 i serien om Malin Fors men tyckte så illa om henne att jag inte klarade av att fortsätta.
2. Vendetta av Jan Guillou - Försökte med ett par av Guillous böcker en gång i tiden men de passade helt enkelt inte för mig
3. Lejontämjaren av Camilla Läckberg - läste några böcker av Läckberg en gång i tiden men de var definitivt ingenting för mig och jag orkar inte heller följa långa serier.
4. Lyckliga gatan av Liza Marklund - ännu en av dessa evighetsserier som helt enkelt inte funkar för mig.
5. Alla kan se dig av Anna Jansson - en evighetsserie till.
6. Quickologi av Göran Lambertz - när jag såg att det kommit ut en bok till om Quick kunde jag inte annat än att sucka.
7. Otrohet av Paulo Coelho - eller nånting annat av honom. Läste Alkemisten och det räckte för mig.
8. Mellan sommarens längtan och vinterns köld av Leif G W Persson - eller nånting annat av honom. Ännu en författare som jag provat men vars böcker helt enkelt inte funkar för mig.
9. Den man älskar av Mari Jungstedt -  läste några av böckerna i början och de funkar inte för mig. Plus att detta är ännu en av dessa evighetsserier.
10. I kroppen min: vägsjäl av Kristian Gidlund - läste första boken och jag klarar helt enkelt inte att läsa den här fortsättningen.

Nu är ju jag sådan att jag försöker tänja mina gränser när det gäller läsande, så det är inte alldeles omöjligt att jag ändrar mig med tiden och kanske provar någon av dessa.




6 kommentarer:

  1. Vi ligger snubblande nära varann, du och jag, att döma av ovanstående lista!

    SvaraRadera
  2. Jag har läst alla av Kallentoft och tyckte faktiskt att det vände lite i den sista boken, skam den som ger sig tänkte jag då ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag klarar helt enkelt inte Malin Fors!

      Radera
  3. Kallentoft och Marklund har jag övergivit, men Jansson och Jungstedt hänger kvar. Den sistnämnda med nöd och näppe...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag orkar aldrig fortsätta med de där evighetsserierna.

      Radera
  4. Bortsett från att jag vill läsa I kroppen min, så instämmer jag till fullo :-)

    SvaraRadera