torsdag 28 maj 2015

Sommarenkät

Den här sommarenkäten från förra året hittade jag hos Johannas deckarhörna och tyckte den passade riktigt bra för i år också .
Jag hoppas ju att meteorologerna har rätt och att det äntligen blir varmt  och soligt fr o m nästa vecka så att man känner att sommaren äntligen är här. Men det får inte bli för varmt och soligt eftersom jag bränner mig i direkt i i solen och tål inte värme alltför bra. Så lagom är bäst!






1. Vilka 5 böcker bara MÅSTE hinna läsas i sommar?

Aldermans arvinge av Gabriella Håkansson
I persikoträdets skugga av Joanne Harris
När duvorna försvann av Sofi Oksanen
En av oss av Åsne Seierstad
Buddenbrooks av Thomas Mann

2. Vilken bok är du egentligen inte så sugen på men känner att det är dags att ta tag i?

Wolf Hall av Hilary Mantel vill jag ju läsa men jag är ju inte så sugen på att läsa den på sommaren även om jag känner att det nog vore dags att sätta igång med den

3. Var är bästa stället att läsa i sommar?

I skugga ute på altanen när det är sol ute, i köket när det regnar.

4. Handen på hjärtat, var tror du att du faktiskt kommer att läsa någonstans?

Se svaret på föregående fråga - så har det varit så länge vi bott här.

5. Vilken bok tror du kommer bli sommarens bästa?

Jag hoppas på Buddenbrooks men jag vet ju också att jag kommer att älska I persikoträdets skugga

6. Vilken bok borde ALLA läsa i sommar?

Ellen - en roman om livet, kärleken och demens av Christina Kellberg. En av mina absoluta favoriter i år.

7. Strand eller hängmatta?

Hängmatta definitivt! Är inte mycket för att vara på stranden.

8. Deckare eller roman?

Helst båda. Men måste jag välja så får det bli roman.

9. Favoritgenre?

Har egentligen ingen utan läser ur alla genréer förutom att jag helst undviker sci-fi.






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar