tisdag 12 maj 2015

Tummen ur

Egentligen borde jag sitta här och skriva recensioner så tangentbordet glöder så jag får undan lite och kan få tummen ur och börja fixa med en lista på böcker som ska skänkas vidare. Men ibland så låser det sig bara och just nu verkar det vara precis ett sådant tillfälle. För att försöka lösa upp skrivkrampen har jag börjat på en recension och bara skriver det som faller mig in och raderar sen det som jag tycker inte låter bra (vilket betyder det mesta av det jag skrivit) och börjar om igen. Och genom att bara envisas med att försöka skriva så hoppas jag att komma igång så jag får nånting gjort. Hur gör du när du drabbas av tillfällig skrivkramp?


6 kommentarer:

  1. Då tar jag en kopp kaffe o en sockerkaksbit. Det löser kanske inte skrivkrampen, men det är himla mysigt :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ett mycket bra förslag! Har tyvärr ingen sockerkaka hemma, men thé och mjuk pepparkaka får duga.

      Radera
  2. Jag har fortfarande skrivkramp:(.

    SvaraRadera
  3. Jag gör nog som du, sitter och stirra på skärmen och hoppas att något ska hoppa ut. Tack och lov har jag mina små anteckningar/stödord som jag skrivit under läsningen. De hjälper väldigt mycket.

    SvaraRadera
  4. jag borde oxå ta tag i och skriva lite recensioner så inte alla är ihop tryckta i slutet på månaden! Jag har som regel att de böcker jag läser under en månad ska även recenseras under den månaden! Annars finns det risk att det skulle ligga stora recensions högar vid datorn!

    SvaraRadera