onsdag 20 maj 2015

Omslagsonsdag #92 - Potatis

Onsdag och då är det omslag som gäller om man ska delta i Bokpotatens Omslagsonsdag. Temat den här gången är hennes bloggnamn, dvs Bokpotaten, och då är det alltså potatis man får leta efter. Jag letade och letade och letade, men bland mina lästa böcker (som jag brukar plocka omslagen från) fanns inte en enda potatis. Alltså fick jag för en gångs skulle bege mig ut på nätet för att hitta omslag som motsvarar temat. Och då blev det de här

 

 

Inte speciellt snygga eller upphetsande omslag, men den som jag gillar är omslaget till Lasse Erikssons bok Jag har kokat tvåhundratusen potatisar. Den är i alla fall lite rolig! Vilken är din favorit?



5 kommentarer:

  1. Var det inte ditt EGET bloggnamn som var temat? ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inte som jag förstår - hon har ju faktiskt också "Omslagsonsdag #92 - Potatis" som rubrik vilket ju syftar på Bokpotaten...Boklysten har nämligen ingenting med potatis att göra.

      Radera
    2. Sen är det ju också upp till var och en hur man tolkar temat.

      Radera
    3. Okej, då tolkar vi olika ;)
      Jag håller för övrigt med dig om att bokomslaget till Lasse Erikssons bok är jättebra!

      Radera
  2. Jag gillar den gröna potatisen!

    SvaraRadera