onsdag 13 maj 2015

Heta nätter

Titel: Heta nätter
Författare: Jenny Holmes
Format: Pocket
Antal sidor: 292
Förlag: Shakti

"Tommys blick hade verkligen trängt in i henne, fått hennes ben att bli helt mjuka och hennes mage att pirra. När hon hade sett på honom hade hon känt pirrningar någon annanstans med, längre ner än magen. En pulserande värme, molande pirrningar. Visst var Björn, som var i hennes ålder, snygg men hans pappa hade verkligen fått hennes puls att öka markant."

-------------------------------------------

Heta nätter är tredje boken från Shakti jag fick att läsa och även den här boken är en novellsamling. Jag är ju än så länge i alla fall inte speciellt van novelläsare och tycker ofta att noveller är lite för korta för mig. Jag vill gärna ha en längre, mer beskrivande berättelse, och tycker ofta att en novell inte är tillräckligt för att jag ska kunna få nånting ut av den. Spå på det sättet är redan det en nackdel här.

Det är mycket sex. faktiskt nästan uteslutande och det gör att jag även när det gäller Heta nätter saknar en stark grundberättelse och framför allt romantik. Erotiska böcker inriktade till kvinnor (eller i alla fall för mig) ska innehålla massor med romantik och stormiga känslor också för att fungera, erotik och romantik hör ihop.

Så nej, den här boken var inte heller nånting för mig. Den passar nog bättre för någon som bara vill ha sex i boken de läser

Tack Shakti för rec.exet!

Mina recensioner på de två andra böckerna

Förbjuden frukt
Amor fati

Heta nätter finns att köpa hos t ex

Adlibris
Bokus





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar