söndag 10 maj 2015

En smakebit på søndag - Blodröd måne över Villette


Här sitter jag och håller tummarna för glatta livet! Vi har tänkt oss att besöka Ulva bakluckeloppis på söndagen men då gäller det att det inte regnar. Än så länge visar väderprognosen på växlande molnighet så vi hoppas på att det stämmer och att det i alla fall inte regnar. Förra helgen var det säsongspremiär för loppisen men då var det kallt, så vi har hållit tummarna för den här helgen så att allt äntligen kommer igång ordentligt. Loppisar är ju så kul!



Ett måste på söndagarna är En smakebit på søndag som anordnas av Flukten fra virkeligheten. Det hela går ut på att man ska ge en smakbit från boken man läser just då. Och det finns bara en regel = No spoilers!

Min smakbit kommer från sidan 85 i Blodröd måne över Villette av Ingrid Hedström

"Rättsläkaren Alice Verhoeven kom in på söndagen för att obducera de tre döda. Hon bedömde att de dött under fredagen, förmodligen någon gång på eftermiddagen och definitivt före klockan åtta på kvällen. Likfläckarnas placering visade att kropparna flyttats en gång och sannolikt placerats i stenbrottet först flera timmar efter döden. De båda kvinnorna hade haft både händer och fötter bundna under en längre tid, kanske ett dygn, medan Alice Verhoeven endast hittat spår av rep runt lilla Magalis vrister under den rosa pyjamasen, ganska löst åtdragna."


21 kommentarer:

  1. Tack för smakbit! Känner inte till boken/författaren sedan tidigare. Lycka till på loppisen. :)

    SvaraRadera
  2. Jag har bara läst den andra boken i den här serien, men jag är sugen på att läsa hela serien i rätt ordning. Trevlig söndag och hoppas ni kan fara på loppisen! :)

    SvaraRadera
  3. Tack för smakbiten. En okänd författare för mig.
    Trevlig söndag! Hoppas det blir loppis idag då. Kul! :)

    SvaraRadera
  4. Hugaligen! Vilken smakbit. :) Lockande för några - lite för läskigt för mig ;)

    SvaraRadera
  5. Hoppas ni får fint väder :-) Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  6. Känner att det börjar närma sig att jag borde börja på den här serien. Första boken har stått i hyllan i tre år...

    SvaraRadera
  7. Jätteskoj med loppis och second hand, man kan verkligen göra fynd.

    SvaraRadera
  8. tack för smakebiten! har länge tänkt att jag skulle läsa något av Ingrid Hedsröm

    SvaraRadera
  9. Lykke til med loppis og tusen takk for smakebiten :)

    SvaraRadera
  10. Tack för en spännande smakbit.

    SvaraRadera
  11. Tack för smakbiten, den här författaren är jag nyfiken på.
    Ulva - så du bor i Uppsala alltså :-) Mina gamla hemtrakter ;-)

    SvaraRadera
  12. Hoppas ni kom iväg på loppis och gjorde många bra bokfynd. Tack för smakbiten och ha en fortsatt trevlig söndag!

    SvaraRadera
  13. Jag håller tummarna för att det inte ska regna:). Tack för smakbiten:).

    SvaraRadera
  14. Tack för smakbiten! Har läst första boken och hade tänkt fortsätta med serien, men kom av mig så bra med en påminnelse. ;)

    SvaraRadera
  15. Hoppas ni gjorde fina loppisfynd!

    SvaraRadera
  16. Låter som en lovande upptakt. Tack för smakbiten :)

    SvaraRadera