lördag 13 maj 2017

Bästautmaningen - Eurovisionslåt

Skönt att det är lite varmare idag! Till och med pojkarna kände av det och ville ut direkt när vi gick upp och de ligger därute nu och spanar. Själv ska jag fortsätta att hälla i mig te, det tar ett antal muggar innan jag vaknar ordentligt. Och så är det dags för Lyrans Bästautmaning. Hon säger

Eurovision är inte riktigt min grej, men har man en 11-åring måste man ju försöka hänga med lite. När jag var liten/ung tittade jag ju, åtminstone tills jag blev "för cool". I vilket fall, den här veckans bästa-fråga är helt enkelt att berätta om den allra bästa låten. Gärna med tillhörande minnen från när det begav sig.

----------------

Nej, Eurovision är inte riktigt min grej heller och vi följer det ganska sällan, speciellt nu när det blivit så utdraget med uttagningen. Men en gång i tiden för länge sedan såg jag ju på det varje år. Låten jag kommer ihåg bäst är såklart



Några speciella minnen förknippat med det här har jag inte förutom att det var jätteskämmigt i skolan att gilla ABBA, det var i princip något av det värsta man kunde gilla. Såklart jag tyckte de var häftiga (speciellt kläderna!!) men det kunde man inte avslöja i skolan. Alla kunde texterna och kunde sjunga låtarna men ändå skulle man definitivt inte gilla dem. Tänk om man då hade vetat hur stora de skulle bli och hur odödliga en del av låtarna skulle bli.

2 kommentarer:

  1. haha, jag skyller inte på barnbarnen, vågar titta utan dem ;)

    SvaraRadera
  2. Walterloo är absolut en av de bästa låtarna genom åren.

    SvaraRadera