måndag 1 maj 2017

Tematrio - Maj, Maya, Mei osv

Äntligen är det fint väder, solen skiner och det är inte svinkallt ute! Så här får det gärna fortsätta! Pojkarna har fått vara ute i kattgården hela förmiddagen och sen fick de t o m gå ut på promenad i sele och koppel med husse, så nu är de så trötta att de tar en liten tupplur och matte kan få hålla på med sitt.

Alltså passar jag på att hålla på med datorn en liten stund och då delta i Lyrans Tematrio. Lyran säger

Dags för en ny månad och en ny variant av majtema. Det finns många författare och bokliga karaktärer som heter någon variant av Maj, t ex Maja, Mei, Maya eller liknande. Berätta om tre böcker skrivna en författare, eller innehållande en karaktär vid namn Maj!

-----------

Jag kom direkt på tre författare så då får det bli det idag. (titeln är länkad till recensionen och där finns mer info om boken)





Käraste Herman: Rasbiologen Herman Lundborgs gåta av Maja Hagerman














Som om inget hade hänt av Maja Britzelli













Unga kvinnor av Louisa May Alcott



9 kommentarer:

  1. Unga kvinnor är den enda i din trio som jag har läst.

    SvaraRadera
  2. Det var inte dåligt tyckte det var rätt svårt men den i mitten jag ju till och med.

    SvaraRadera
  3. Har inte läst någon av böckerna i din trio. Tack för tips!

    SvaraRadera
  4. Alcotts förnamn kom jag inte ihåg....

    SvaraRadera
  5. Unga kvinnor har jag läst och Käraste Herman har jag hör författaren berätta om

    SvaraRadera
  6. Hu, "Unga kvinnor"! :) Den har sannerligen inte följt med i tiden...

    SvaraRadera
  7. Unga kvinnor har jag läst, men den tänkte jag inte alls på.

    SvaraRadera
  8. Inte läst någon av dessa. Tack för tips!

    SvaraRadera
  9. Jag TROR inte jag har läst Unga kvinnor, men är säker på att jag inte läst de andra två.

    SvaraRadera