söndag 14 maj 2017

Veckoplanering vecka 20, 2017

Det var faktiskt nära att vi inte åkte iväg till lppisen idag, vädret såg inte precis lovande ut i morse när jag steg upp. Men sen kunde vi ändå inte låta bli så det blev en snabbrunda där, sen handla och fort hem. Trots att det hela alltså inte tog jättelång tid så missade jag ändå lästid, som jag egentligen skulle ha behövt. Men man kan inte få allt och man måste ju också göra annat än bara sitta och läsa.

Förra veckans läsning gick väldigt bra, jag hann nästan allt jag hade planerat för. Det är bara med en bok jag ligger efter, men det beror inte så mycket på att jag inte skulle ha hunnit med utan där handlar det om andra orsaker.

Kommande vecka har vi än så länge inte så mycket inplanerat förutom att jag imorgon ska sätta mig med en önskelista och plocka ihop en kartong böcker åt en bekant, alltså borde jag ha gott om tid att läsa om ingenting oförutsett inträffar (vilket det ju brukar göra).

Det jag tänkt läsa under veckan är




Lex Demos av Staffan Gullsby
Har jag redan kommit ganska långt i så det är möjligt att jag faktiskt blir klar med den ikväll















Slaktaren i Highgate av Tony Parsons
















Svartlistad av Alyson Noël










Farligt att förtära av Maria Lang










Och så har jag en bok som jag läser en liten bit i taget mellan alla de andra böckerna





Det stora arvet av Olof Jönsson








T o m jag tycker att det ser mycket ut, men allihopa är lättlästa böcker och ingen är alltför tjock. Och så är det så att hinner jag inte så hinner jag inte, planeringen är inte till för att jag ska pressa mig till det yttersta utan mer för att få lite struktur och riktning i min läsning.

Vad har du tänkt dig att läsa i veckan.







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar