torsdag 18 maj 2017

Helgfrågan vecka 20




Vilken härlig dag det varit! Lite värme var allt som behövdes för att jag ska börja må lite bättre. Förhoppningsvis blir det inte för mycket värme nu för det mår jag inte heller bra av. Som det är nu är precis lagom.

Och så är det dags för Mias Helgfråga som lyder

Vilken är din sämsta läsmånad och varför tror du det är så?
Bonusfråga: Vad läser du just nu?

----------------

Jag har faktiskt aldrig tänkt på vilken som är sämsta läsmånaden och nu när jag kollade så såg jag att det varierar ganska kraftigt, det ser inte ut att bli samma månad år efter år utan är olika varje år. Jag tror det oftast har att göra med vad jag håller på med annars och vad som händer omkring mig. Har jag mycket att göra så har jag såklart inte lika mycket lästid. Och händer det mycket runt omkring, sjuka släktingar och/eller vänner eller djur så har jag nog svårt att sitta still och koncentrera mig på läsandet.

Just nu läser jag





Svartlistad av Alyson Noël












Vassa föremål av Gillian Flynn

14 kommentarer:

  1. Vassa föremål gillade jag, fast en stark bok.

    SvaraRadera
  2. Är Svartlistad bra? Ser framemot din recension. Visst gör lite värme och solenergi susen för att man ska bli piggare :)

    SvaraRadera
  3. Vassa föremål tyckte jag var jättebra. om det händer saker kring en kan det ju bli svårt med lästiden

    SvaraRadera
  4. Tror också att det beror mycket på vad man har för andra åtaganden att göra och hur stressad man är. Vassa föremål är en bra Flynn-bok, men min favorit är Mörka platser.

    SvaraRadera
  5. Det är svårt att få till ett lagom väder tycker jag. Antingen är det för kallt eller för varmt! Trevlig helg!

    SvaraRadera
  6. Igår när jag var ute var det som att ha hamnat långt, långt söderut. Det var folk precis överallt :)

    SvaraRadera
  7. Gillian Flynn är bra. Har kvar en av hennes tre, den som heter nåt med mörker???

    SvaraRadera
  8. Vassa föremål och även övriga böcker av Gillian Flynn gillar jag.

    SvaraRadera
  9. Över tid har jag inte en aning om när jag har mina läsdippar.

    SvaraRadera
  10. Visst är det så! Mycket beror på omständigheterna.

    SvaraRadera
  11. Javisst beror det på omständigheterna. Vassa föremål har jag läst, inte Flynns bästa men helt ok tyckte jag.

    SvaraRadera
  12. Nu förstår jag, du kör på svarta böcker i helgen.

    SvaraRadera
  13. Mörka platser är den enda boken jag har läst av Flynn.

    SvaraRadera