måndag 22 maj 2017

Liten sommarläsningsenkät



Jag har sett att ganska många gjort Lyrans sommarläsningsenkät och kände att jag också vill göra den...

1. Brukar du läsa mer eller mindre, eller som vanligt på sommaren?

Jag läser nog ganska precis som vanligt om det inte kommer något annat i vägen (resor, sjukdomar, flytt eller liknande)

2. Läser du samma typ(er) av böcker som under övriga delar av året, eller läser du något speciellt på sommaren?

Helst vill jag läsa något lättläst som inte ställer alltför stora krav på mig som läsare och det får absolut inte vara nånting mörkt och dystert. Det fpr alltså gärna vara deckare, feelgood, romantik osv.

3. Beskriv den ultimata sommarläsningsplatsen! Inkludera gärna smaker, dofter o s v.
Här blir nog mitt svar lite tråkigt: Ultimata sommarläsningsplatsen är nånstans där jag kan sitta skyddad för solen och där det inte är alltför hett. Jag tål ingen sol alls och, trots att jag gillar värme (eftersom jag är så frusen) så får det inte bli för varmt för då mår jag illa.


4. Vilken bok är perfekt för en slö dag på stranden/i hängmattan?
Äventyr för ensamma hjärtan: Destination Thailand eller Destination Indien (titeln är länkad till recensionen och där finns mer info om boken)  av Katy Colins

5. Berätta om en bra bok som utspelar sig på sommaren!

Den lilla bokhandeln i Paris av Nina George (Titeln är länkad till recensionen och där finns mer info om boken) har jag för mig utspelas på sommaren. Och den är också en perfekt sommarläsningsbok.

7 kommentarer:

  1. mörka och dystra böcker kan gärna vänta

    SvaraRadera
  2. Ja det kan bli lite för mycket i solen. Lite nyfiken på Äventyr för ensamma hjärtan.

    SvaraRadera
  3. Den lilla bokhandeln i Paris låter som strandläsning. om det inte är för varmt

    SvaraRadera
  4. Jag sitter också allra helst i skuggan, älskar värmen men är inte förtjust i att sitta och steka i solen =)

    SvaraRadera
  5. Jag tålde inte värme tidigare särskilt bra, men efter att ha opererats i hypofysen tål jag den ännu sämre. Så jag håller mig nog också i skuggen så mycket.

    Den lilla bokhandeln i Paris är verkligen fin sommarläsning.

    SvaraRadera