torsdag 25 maj 2017

Hett i hyllan #93

Idag tog jag sovmorgon. Det är så skönt när maken är hemma för då väcker pojkarna honom för att få mat på morgonen och sen släpper han ut dem efter ett tag och jag kan få sova. I vanliga fall väcker de ju honom men sen åker han iväg till jobbet och då väcker pojkarna mig för att få gå ut.
Så min morgon har varit riktigt slö idag, sova länge och sen bar sitta och dricka te och läsa. Men nu måste jag försöka komma igång och det gör jag nog bäst med Monikas Hett i hyllan. Hon säger

Jag bara gissar nu, men jag tror inte jag är ensam om att ha en del böcker i hyllan som stått där i evinnerliga tider. Är det inte dags att de där, halvt, bortglömda böckerna får ta lite plats och synas? Jo, det tycker jag. Verkligen. Därför kommer de, en efter en, att dyka upp här varje torsdag under rubriken Hett i hyllan. Lite lagom tvetydigt, eller hur? Vad har du för dolda skatter i hyllan?

---------------

Boken jag tagit fram den här gången är




Stjärnskådaren av Tomas Blum (titeln är länkad till förlagets sida och där finns mer info om boken)










Både jag och min man läste första delen i serien, Uppkomlingen, och tyckte den var bra och när då andra delen dök upp på bokrean 2014 så var det självklart att köpa den. Maken läste boken ganska snart efter att vi köpt den men för mig har det inte blivit av att jag tagit itu med den utan den har fått ligga kvar i bokhyllan. Nu är det så pass länge sen jag läste första delen att om jag ska läsa den här boken så lär jag få börja om med att läsa första delen igen först för att påminna mig om vad som hänt.








4 kommentarer:

  1. Det är ingen bok jag hört talas om

    SvaraRadera
  2. Det var en okänd bok för mig men den verkar intressant.

    SvaraRadera
  3. Den boken hade jag inte hört talas om tidigare. Tack för tipset.

    SvaraRadera
  4. En helt okänd bok för mig och författaren känner jag nog inte heller igen.

    SvaraRadera