tisdag 23 maj 2017

Top Ten Tuesday - Sommarläsning

Jag har inte deltagit i Top Ten Tuesday på några veckor nu eftersom jag inte tyckt att de teman som tagits upp varit intressanta för mig. Den här gången är det i alla fall ett lätt tema och då tyckte jg att jag kunde hoppa på igen. Det är Fritt val sommarläsning som gäller i Top Ten Tuesday idag

Summer Reads Freebie: In preparation for Memorial Day (which is always the unofficial summer kickoff for me), let's rec some summer/beach reads: books to go in your beach bag, best books set in summer, books with summer-y covers, best beach reads for people who don't enjoy contemporary/realistic reads, best beach reads for fans of X genre, etc. etc.

-----------

Jag tänker inte begränsa urvalet på något sätt utan min lista består av den typen av böcker jag skulle vilja läsa på sommaren (om jaginte redan hade läst dessa) vare sig det är på stranden, på resande fot eller hemma i hängmattan, dvs lättsamma, lättsmälta och lättlästa böcker, t ex romance, feelgood, deckare/spänning osv. Böckerna är inte listade i någon inbördes ordning (titeln  är länkad till recensionen och där finns mer info om boken)

1. Det lilla bageriet på strandpromenaden av Jenny Colgan
2. När livet börjar om av Lucy Dillon
3. Midnattsrosen av Lucinda Riley
4. Den lilla bokhandeln i Paris av Nina George
5. Mambo i Chinatown av Jean Kwok
6. Rivalerna av Alyson Noël
7. Äventyr för ensamma hjärtan: Destination Thailand (och resten av serien)av Katy Colins
8. De fångade av Karin Slaughter
9. Zack (och resten av serien)av Mons Kallentoft och Markus Lutteman
10. Hetta av Jane Harper

4 kommentarer:

  1. någon strandpromenad och Dillon får det bli här också, och bokhandeln i Paris väntar...

    SvaraRadera
  2. Ja, det där är sommarläsning som passar mig i alla fall :)

    SvaraRadera
  3. Bra lista! Tack för tips, och flera har jag läst. :)

    SvaraRadera
  4. Det lilla bageriet på strandpromenaden är verkligen bra sommarläsning :) Mycket annat som verkar somrigt och bra på din lista.

    SvaraRadera