fredag 19 maj 2017

Helgläsning v 20

Läsningen den här veckan har gått ganska bra hittills och jag förväntar mig faktiskt att det kommer att gå lika bra under helgen. Vi har ingenting speciellt inplanerat förutom att bror min eventuellt kommer och hälsar på. Och så kanske vi tittar in på bakluckeloppisen på Ulva på söndagen. Men annars är det tänkt att vi bara ska vara hemma och ta det lugnt. Det är tänkt att illrarna ska flytta ut till utegården den här helgen och då blir det lite pysslande med det och så är det dags att gå igenom rabatterna och se var vi skulle behöva lite nytt och/eller lite mer. Och i helgen måste jag sätta igång och plocka ihop en kartong med böcker som ska till ett nytt hem.
Jag borde alltså ha ganska bra med lästid och därför tänkte jag göra en riktigt optimistisk helgplanering.

Det jag tänkt läsa är






Svartlistad av Alyson Noël
Har jag läst ungefär halva boken nu så den hoppas jag bli klar med ikväll eller imorgon förmiddag.










Farligt att förtära av Maria Lang











Spikklubban av Jan Groth










Och jag skulle bli väldigt glad om jag hann i alla fall börja på





Manglade dukar och vikta servetter av Ewa Klingberg










En mycket optimistisk planering men den är ju inte skriven i sten så hinner jag inte så är det inte hela världen. Jag måste ju också hinna ta fram böcker åt brorsan - varje gång han kommer så läser han i superfart så många böcker som möjligt under tiden han är här och sen måste han också få med sig ett antal hem.

Vad ska du läsa i helgen?

4 kommentarer:

  1. vikta servetter är jag lite nyfiken på - mer att pyssla med ute nu.

    SvaraRadera
  2. Är jättesugen på att läsa Maria Lang för det var ett tag sedan. Fick hem Manglade dukar och vikta servetter idag och den vill jag också läsa snart.

    SvaraRadera
  3. Då önskar jag dig en trevlig läshelg!

    SvaraRadera
  4. Jag är så nyfiken på Ewa Klingbergs bok, som jag tror är helt i min smak, men jag har bestämt mig för att jag skall läsa de böcker som väntar innan jag åtar mig ännu fler. Trädgårdsfix låter mysigt :) Här duggregnade det i dag, så jag hoppas på uppehåll i morgon, då skalk jag rensa rabatter och planera var jag behöver plantera nytt.

    SvaraRadera