söndag 21 maj 2017

En smakebit på søndag - Spikklubban

Det har varit en lugn helg hittills och den lär nog fortsätta likadant. Lördagen ägnade jag mig nästan helt åt att läsa förutom att jag också började plocka ihop en kartong med böcker som ska till ett nytt hem hos en bekant som också läser mycket. Brorsan kom på besök den här helgen och det första han gjorde när han kom var att leta rätt på en bok som han ville läsa, det är så skönt att vi alla är likadana på det sättet, ingen av oss tycker det är konstigt att sitta tillsammans och läsa. Och så tar man en liten paus och fikar och pratar... 

Men nu är det dags för En smakebit på søndag som anordnas av Flukten fra virkeligheten. Det går ut på att man bjuder på en smakbit från boken man läser och det finns bara en regel = no spoilers!

------------------


Min smakbit kommer från sidan 19 i Spikklubban av Jan Groth (titeln är länkad till Bokus och där finns mer info om boken)


"För ovanlighetens skull får jag vänta utanför hennes mottagningsrum. Man har skruvat fast bänkar av furu utmed korridorens väggar och eftersom att vi patienter aldrig är mer än en i taget under tiden vi väntar på att det ska bli vår tur, förefaller bänkraderna oändliga. I skenet från lysrören i taket blänker fernissan och de små skavanker vi patienter åstadkommit i bänkarnas armstöd blir tydliga."








12 kommentarer:

  1. Vad skönt med en lugn helg och att ni kan sitta och läsa tillsammans, det låter så mysigt. Tack för smakebiten!

    SvaraRadera
  2. Jag tycker det låter så skönt att sitta tillsammans och läsa, det är en underskattad syssla :)

    SvaraRadera
  3. Tack för lite klaustrofobisk smakbit!

    SvaraRadera
  4. låter intressant. har inte hört talas om tidigare. tack för smakebiten!

    SvaraRadera
  5. Tack för smakbiten, okänd bok för mig. Vi älskar att sitta tillsammans och läsa :-)

    SvaraRadera
  6. Va skönt att bara få läsa. Känner inte till din bok.

    SvaraRadera
  7. När jag följer din länk läser jag att mycket av boken tydligen utspelar sig i Himalaya. Jag antar att han inte kommit dit än när smakbiten utspelar sig. Tack för en intressant smakbit!

    SvaraRadera
  8. Låter mysigt att läsa tillsammans. Boken känner jag inte till.

    SvaraRadera
  9. En ny titel för mig. Tack för smakbiten.

    SvaraRadera
  10. Det var en okänd bok för mig. Det låter mysigt att läsa tillsammans.

    SvaraRadera
  11. Tack för smakbiten! En bok jag blir nyfiken på nu, får kolla upp. :)

    SvaraRadera
  12. Har aldrig hört talas om boken eller författaren. tack för smakbiten! :)

    SvaraRadera