fredag 26 maj 2017

Helgläsning

Läsandet den här veckan har gått relativt bra även om jag inte riktigt läst de böcker jag planerat för - ännu i alla fall. Och nu är helgen här då jag egentligen borde ha hur mycket lästid som helst, men det ska bli intressant att se hur det blir med det. Imorgon är det auktion i Hembygdsgården och det måste vi ju gå på, jag älskar auktioner. Det bästa är att vi har tidigare besökt de här arrangörernas auktioner och de har varit bra - där har funnits både högt och lågt: antikviteter, bruksföremål, konst osv osv osv, och priserna har legat på en rimlig nivå. Det bästa är ju att än så länge är det inte precis någon publikrusning till den här typen av auktioner, Nollåttorna är ännu inte på semester så det är i princip bara lokalbefolkningen och Uppsalabor som kommer. Men med tanke på auktionen och att vi sen måste iväg för att handla efteråt så lär det inte bli så mycket läst under lördagen. Som tur är så har vi ingenting inplanerat för söndagen så jag får försöka ta igen lite då. Herrn i huset får klara sig själv under söndagen.


Jag tänker vara lite galen och planera för mer än vad jag rimligtvis kan hinna med men varför inte? Jag måste ju inte läsa allt, men jag behöver nog pusha mig själv lite just nu.


Det jag tänkt läsa är






Förnedringen av Tinna Lindberg












Bakom din rygg av Sofie Sarenbrant











Laboon av Henrik Tord










Lite farligt är det också att planera för tre spännande böcker efter varandra, men skulle jag börja sukta efter annat så får jag plocka in lite feelgood eller romance emellan.


Vad har du tänkt dig att läsa i helgen?






3 kommentarer:

  1. Tre böcker på helg fixar jag inte. Snarare en bok i veckan. Hur hinner du?

    SvaraRadera
  2. Hoppas det blir en bra läshelg. Ibland är det helt ok att vara lite väl ambitiös. Jag kanske också hinner börja på Bakom din rygg, i övrigt blir det nog Inte ensam av Elizabeth Haynes och kanske Sändebudet av Gustafson o Kant. Vi får se, jag ändrar mig snabbt. 😉

    SvaraRadera
  3. Jag har knappt läst någonting den här veckan (men lyssnat klart på Den ihåliga vålnaden och påbörjat lyssning av Vitormen i bilen med familjen) och den planerade novelläsningen under helgen gick i stöpet pga finns ingen sänglampa hos svärmor.

    SvaraRadera