söndag 7 maj 2017

En smakebit på søndag - Skuggsida

Lördagen bara försvann, men det var ju egentligen inte så konstigt eftersom vi var på bakluckeloppis. Synd bara att det var lite småkyligt, annars hade det nog varit riktigt trevligt att strosa runt bland alla försäljarna. Som det var nu var försäljarna ordentligt påpälsade (vissa hade t o m virat in sig i en pläd) och vi själva småfrös redan efter att ha gått runt i en halvtimma. Söndagen ska vi bara ta det lugnt och inte göra nånting speciellt, prognoserna lovar kyligare väder och då håller jag mig hellre inomhus i värmen. Så det blir nog läsning som gäller på söndagen.

Nu är det i alla fall dags för En smakebit på søndag som anordnas av Flukten fra virkeligheten. Det går ut på att man bjuder på en smakbit från boken man läser och det finns bara en regel = no spoilers!

----------------------

Min smakbit kommer från sidan 85 i Skuggsida av Belinda Bauer (titeln är länkad till Bokus och där finns mer info om boken)




"Jonas svalde. Tänk så lätt det hade varit. Allt som mördaren behövde fanns precis där. Till och med den mindre soptunna av plåt som hade lämnats kvar skulle antagligen ha räckt för att en smidig man skulle kunna klättra upp på tillbyggnadens tak. Han lyfte av locket, bände den mindre tunnan upp och ner och klev sedan upp på den samtidigt som han var noga med att placera fötterna nära kanten så att han inte skulle trampa hål rakt genom mitten. Sedan stod han där och vinglade som en elefant på en badboll."


12 kommentarer:

  1. Den här tyckte jag inte så mycket om, det var mycket som jag inte fick ihop i den.

    SvaraRadera
  2. Tack för smakebiten, jag har läst någon bok av författaren.

    SvaraRadera
  3. Har läst Mörk jord av Bauer tidigare, så kommer nog till denna så småningom. Tack för smakebiten!

    SvaraRadera
  4. Jag har läst den här boken och två till av Belinda Bauer. Har tyckt om böckerna tror jag men måste erkänna att jag glömt det mesta av handlingen.

    SvaraRadera
  5. elefant på badboll låter kul. men det antar jag att det inte är egentligen. har läst något tidigare av författaren. tack för smakebiten!

    SvaraRadera
  6. I höst kommer De vackra döda av författaren, den boken har jag bespetsat mig på. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  7. Tack för smakbiten! Har inte läst något av Belinda Bauer.

    SvaraRadera
  8. Det där kan nog vara en riktigt bra bok! Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  9. Jag har läst Mörk jord av författaren, men sen har det av någon anledning inte blivit fler. Så mycket böcker en vill läsa och kort om tid.... Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  10. Tack för smakbiten. Men inte en bok som lockar mig.

    SvaraRadera
  11. Bakluckeloppis låter lite kul, men vädret lät trist. I lördags låg jag och solade på balkongen, men idag är det kyligt och regningt igen...

    SvaraRadera