lördag 6 maj 2017

Månadssammanfattning April 2017



Månadssammanfattning - April 2017

Antal lästa böcker: 12
Antal lästa noveller: 0
Antal häften: 0
Totalt antal sidor: 4274
Inbundet: 8
Kartonnage:0
Danskt band: 0
Häftad: 2
Storpocket: 0
Pocket: 2
Excess: 0
E-bok: 0
Lästa rec.ex: 9
Lästa hyllvärmare: 1
Köpt: 2
Fått: 4
Antal lästa böcker 3 x 3: 1
Antal lästa böcker Hyllvärmare 2017: 1
Månadens bästa bok: Fixaren av Gabriella Ullberg Westin

Böckerna jag läst i april är (titeln är länkad till recensionen, alla är inte recenserade ännu men länk läggs in vartefter recensionen kommer upp på bloggen)

Det havet gömde - Cecilia Lindblad
Fixaren - Gabriella Ullberg Westin
Själarnas bok - James Oswald
Eldpojken - S.K. Tremayne
Det växte ett träd i Brooklyn, del 1 - Betty Smith
Flickan i glastornet - Elizabeth Fremantle
Hetta - Jane Harper
När klockan slår fem - Denise Rudberg
Mördaren ljuger inte ensam - Maria Lang
Den tunna blå linjen - Christoffer Carlsson
Midnattsrosen - Lucinda Riley
Reinkarnatörerna: Skymningseld - Henrik Widell


Läslusten var det inget fel på under april heller. Och recensionsskrivandet har börjat funka också så just nu är jag inte efter med det heller. Alltså borde allt vara OK och jag ha massor med tid för läsning. Men självklart är det inte riktigt så enkelt. Nu är det skrivarna vi fightas med. Helt plötsligt går det inte att skriva ut på någon skrivare i huset, så teknikproblemen bara fortsätter. Det borde ju egentligen inte påverka läsandet eller skrivandet men det tar onödig tid och ork och så blir jag så frustrerad att jag tappar all inspiration. Men förr eller senare måste ju allt det här läsa sig, det är det hoppet jag lever på just nu.

Maj brukar vara min turmånad så jag hoppas att det blir så i år också. Nu väntar jag bara på fint majväder så jag kan ha dörren öppen hela dagarna och kanske t o m sätta mig ute och läsa, det är vad jag skulle behöva just nu för jag är ganska så trött på att frysa hela tiden. 




1 kommentar: