torsdag 18 maj 2017

Hett i hyllan #92


Enligt prognoserna ska det äntligen bli varmt idag och jag håller tummarna för att det blir så. Det skulle vara så skönt att få skala av sig i alla fall ett lager kläder (de tjockaste) och kunna ha ytterdörren öppen i stort sett hela dagen. Kanske t o m sitta ute en stund.

Men än har det inte blivit varmt så medan jag väntar så passar jag på att delta i Monikas Hett i hyllan. Hon säger

Jag bara gissar nu, men jag tror inte jag är ensam om att ha en del böcker i hyllan som stått där i evinnerliga tider. Är det inte dags att de där, halvt, bortglömda böckerna får ta lite plats och synas? Jo, det tycker jag. Verkligen. Därför kommer de, en efter en, att dyka upp här varje torsdag under rubriken Hett i hyllan. Lite lagom tvetydigt, eller hur? Vad har du för dolda skatter i hyllan?

-------------------

Jag har plockat fram ett second hand-fynd jag gjorde 2014 (titeln är länkad till förlaget och där finns mer info om boken)






Romarblod av Steven Saylor









Det här är historiska deckare där handlingen tilldrar sig på romartiden. Jag hade läst en av böckerna i den här serien tidigare och tyckte den var väldigt bra så när jag hittade första delen i serien på Myrorna för 20,- så kunde jag ju inte låta bli. Tanken var att kanske börja följa den här serien, men det blev aldrig av utan Romarblod blev liggande i bokhyllan. Visst är jag fortfarande sugen på den här boken och jag lär nog läsa den också så småningom, men jag tvivlar på att jag sedan kommer att följa serien.

3 kommentarer:

  1. Har aldrig hört talas om den här serien och jag som trodde jag hade koll på alla serier som finns ;)

    SvaraRadera
  2. Den serien har jag inte läst.

    SvaraRadera
  3. Det är ingen serie jag känner igen.

    SvaraRadera