söndag 23 oktober 2016

En smakebit på søndag - En väktares bekännelser

Den här helgen har jag hunnit läsa, i alla fall hittills. På lördagen hade vi ett par kompisar på besök men annars så satt jag i princip hela dagen och läste. På söndag har jag en inplanerad aktivitet, att plocka ihop en hög med läsning åt en av makens arbetskamrater. Utöver det så kan jag helt ägna mig åt böckerna och det ska bli så härligt. Men söndagen börjar jag ändå redan på natten med att delta i En smakebit på søndag som anordnas av Flukten fra virkeligheten. Det går ut på att man ska bjuda på en smakbit från boken man läser och det finns bara en regel = no spoilers!

-------------------


Min smakbit kommer från sidan 10 i En väktares bekännelser av Elin Säfström (Titeln är länkad till förlagets sida och där finns mer info om boken)






"Jag försöker se till att Stockholms rådare inte gör sig helt omöjliga och blir upptäckta av vanligt folk. Detta eftersom vanligt folk knappast skulle godta att leva i frid och harmoni med tomtar och troll och andra, i deras tycke, tvivelaktiga individer. Det är i alla fall vad mormor säger och jag tror hon har rätt. Folk brukar inte vara jättebra på att acceptera sådant de uppfattar som avvikande."




16 kommentarer:

  1. den låter intressant! kände inte till. tack för smakebiten!

    SvaraRadera
  2. Om de bara är snälla så kan jag nog tänka mig att leva med både tomtar och troll :)

    SvaraRadera
  3. Hade också en riktig läsdag igår, det var hur härligt som helst!
    Har blivit lite nyfiken på denna bok, faktiskt! Tack för smakebiten!

    SvaraRadera
  4. Spännande! Nu blir jag nyfiken på denna, tomtar och troll vill man ju läsa om. :) Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  5. Det er gøy å plukke sammen en haug bøker til noen andre :-) Synes jeg! Jeg jobber på bokhandel og jobbet tidligere på biblioteket. Det er lettere å sette sammen en haug på biblioteket siden det er gratis, men det hender jeg får solgt flere bøker til noen på bokhandelen og, og det er så morsomt :-) Håper du har en riktig fin søndag!

    SvaraRadera
  6. Tack för smakbiten - okänd bok för mig. Låter som du har en härlig söndag planerad.

    SvaraRadera
  7. Verkar som en kul bok! Tack för smakbiten.

    SvaraRadera
  8. Det låter som en spännande bok. Den har jag inte hört om tidigare. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  9. Tack för smakbiten. Det här verkar intressant.

    SvaraRadera
  10. Ny bok för mig, låter spännande. Tack för smakbit!

    SvaraRadera
  11. Står i bibliotekskö på den här. Ser fram mot att komma först :)

    SvaraRadera
  12. Gör mig absolut nyfiken. En bok jag ska lägga på minnet.
    Tack för smakebiten !

    SvaraRadera
  13. Det lät som en bok jag kunde gilla! Tack för smakbiten!

    SvaraRadera