söndag 9 oktober 2016

En smakebit på søndag - Teodlarens hustru

Det känns som om jag inte fått nånting gjort under lördagen trots att jag haft fullt upp hela dagen. Jag har faktiskt knappt hunnit läsa något och det säger en hel del. På söndag lär jag inte få mycket lästid heller eftersom vi ska iväg och hälsa på hos kompisar i deras nya hus som de flyttade till nyligen. Men någon gång får det ju bli en helg då jag inte läser lika mycket som vanligt...

Nu är det i alla fall dags för En smakebit på søndag som anordnas av Flukten fra virkeligheten. Det går ut på att man ska bjuda på en smakbit från boken man läser och det finns bara en regel = no spoilers!

-----------------

Min smakbit kommer från sidan 16 i Teodlarens hustru av Dinah Jefferies (titeln är länkad till förlagets sida och där finns mer info om boken)



"Hon var inte alls beredd på det som mötte henne, vare sig Ceylons brännande hetta, de grälla färgerna eller kontrasten mellan skarpt vitt ljus och djup skugga. Hon bombarderades av olika ljud: från klockor, signalhorn och människor samt surrande insekter som omgav henne, snurrande och virvlande, och det kändes som om hon slungades runt likt de vrakdelar hon betraktat tidigare. När stojet i bakgrunden överröstades av kraftiga trumpetstötar riktade hon blicken mot den del av lastkajen där man hanterade virke, fascinerad av en elefant som trumpetande sträckte upp sin snabel i skyn."


17 kommentarer:

  1. låter som en intressant bok. hur ofta läser en något ifrån Ceylon? tack för smakebiten!

    SvaraRadera
  2. Verkligen en målande beskrivning!

    SvaraRadera
  3. verkar intressant, tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  4. Det var en god miljøbeskrivelse, det er så jeg kan se det for meg. Riktig god søndag :)

    SvaraRadera
  5. Av omslaget och smakebiten att döma så låter detta som en bok för mig! :) Tack för smakebiten!

    SvaraRadera
  6. Det låter som en spännande bok. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  7. Den här blev jag lite nyfiken på när jag gick igenom kommande böcker för september, men samtidigt är det nog inte riktigt min genre. Ska bli intressant att höra vad du tycker om den :)

    SvaraRadera
  8. Den har ett väldigt vackert omslag.

    SvaraRadera
  9. Så vackert omslag och fin beskrivning. Jag tror inte att jag läst något av författaren, så tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  10. Tack för smakebiten ! Den här har jag satt upp på min önskelista nu. Har aldrig läst något av den författaren.

    SvaraRadera
  11. Intressant, den här blir jag nyfiken på. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  12. Tack för smakbiten! Låter intressant och vilket fint omslag den har.

    SvaraRadera
  13. Vilken omvälvande upplevelse det låter som :)

    SvaraRadera
  14. Låter mycket intressant, jag blir sugen! :) Tack för smakebiten!

    SvaraRadera
  15. Känns som jag är där! Tack för bra smakbit!

    SvaraRadera