onsdag 5 oktober 2016

Jag vet var du bor av Claire Kendal

Titel: Jag vet var du bor
Författare: Claire Kendal
Format: Inbunden
Antal sidor: 355
Förlag: Bazar förlag
Recensionsexemplar

"Han heter Rafe, och vart Clarissa än vänder sig är han där. På jobbet. Utanför hennes lägenhet. I parken. Lämnar meddelanden på hennes mobilsvar och utanför hennes dörr står oönskade presenter på rad. Hans budskap är tydligt: han kommer aldrig släppa henne.

Det finns bara en utväg: att avslöja och bevisa Rafes planer. Men när Clarissa bit för bit avslöjar det makabra nät han spunnit kring henne upptäcker hon att det lyckliga slut han föreställer sig är värre än hon någonsin kunnat ana."

-------------------


Jag vet var du bor är Claire Kendals debutroman. Jag gillar ju debutromaner så den här boken var ett självklart val för mig.

Redan själva begreppet "stalker" är obehagligt, att någon håller koll på varje steg man tar och iakttar en vad man än gör. Det är väl kanske därför t o m TV hakat på och det finns ju t o m en serie, Stalker, som i princip enbart handlar om människor som blir förföljda.

Rafe är riktigt otäck och jag kan föreställa mig hur läskigt det måste vara att få syn på samma person när man än ser sig om. Och självklart far min fantasi iväg med mig  och jag kan känna den där obehagliga känslan man får i kroppen när man vet att någon tittar på en.
Och ju mer han trappar upp förföljandet desto läskigare blir det och jag sitter bara och undrar hur det hela ska sluta. Det absolut obehagligaste med den här boken är att man vet att sådant här kan hända och händer och att man måste ha mycket bevis för att sätta dit en person som bestämt sig för att göra en annan persons liv ett rent helvete genom att inte lämna personen ifred.

Jag vet var du bor är en väldigt obehaglig och spännande berättelse som verkligen får läsaren att sitta på helspänn och läsa sida efter sida för att få reda på hur det hela kommer att sluta.



Tack Bazar förlag för rec.exet!



Jag vet var du bor finns att köpa hos t ex

Adlibris Inbunden
Bokus Inbunden
CDON Inbunden


3 kommentarer:

  1. Ja men visst är det extra obehagligt när det är sånt som verkligen kan hända, det är exakt så där stalkers gör!! :(

    SvaraRadera
  2. Måste klämma in denna snart. Undrar mellan vilka böcker... ;)

    SvaraRadera
  3. Den boken måste jag lägga på minnet för det låter som en bok jag skulle gilla.

    SvaraRadera