söndag 23 oktober 2016

Ett oemotståndligt begär av Birgitta Bergin

Titel: Ett oemotståndligt begär
Serie: Anna Holm
Författare: Birgitta Bergin
Format: Inbunden
Antal sidor: 314
Förlag: Bokfabriken
Recensionsexemplar

"Anna har allt hon någonsin önskat sig - ett harmoniskt familjeliv och ett utmanande jobb som företagsledare för Vansbro fastigheter. Men när hennes älskade börjar arbeta med ett nystartat välgörenhetsprojekt drivs de allt längre ifrån varandra. Och vem är egentligen projektets mystiska och hemliga grundare?
Inte blir det lättare att hålla relationen vid liv när ett svekfullt ex till Anna dyker upp i Stockholm och gör allt för att få kontakt med henne. Hon står till en början emot hans inviter, men när han råkar ut för en olycka ser hon ingen annan utväg än att hjälpa honom. Orosmolnen hopar sig alltmer över Annas nyfunna lycka, och en ödesdiger konfrontation ställer situationen på sin spets. När stormen bedarrat har Anna fler svar än vad hon önskat sig. Först då vet hon vad som är sant och falskt, vem som är hennes vän och vem som är hennes fiende."

---------------------

Ett oemotståndligt begär är tredje och avslutande delen i trilogin om Anna Holm. Jag har ju läst de två tidigare delarna och tyckt om dem så jag blev jätteglad när den här dök upp i brevlådan, jag ville ju veta hur det skulle gå för Anna.

Jag blir fortfarande irriterad på Anna och hennes obeslutsamhet, men den här gången blir jag också irriterad på att hon inte har samma regler för sig själv som för Filip. Ska man ställa krav på någon så bör man nog själv hålla ryggen fri och föregå med gott exempel. Jag är nog rätt så hårdhudad och kanske t o m cynisk så jag bara suckar åt Annas naivitet...det är nästan så jag tycker lite att emellanåt får hon skylla sig själv om det går snett. Har någon svikit förut så ska det mycket till innan man litar på den personen igen.

Även den här boken är trovärdig, precis sådär fungerar det med problemen i den verkliga världen, småsaker förstoras och man blir lätt lite småsint och kräver mer av andra än man kräver av sig själv.

Jag gillar hela trilogin och är lite nyfiken på om lugnet nu äntligen ska infinna sig för Anna. En fjärde del i serien skulle inte sitta helt fel.



Tack Bokfabriken för rec.exet!

Mer info om författaren och hennes böcker finns på Birgitta Bergins websida


Mina recensioner av de tidigare delarna i serien

Ett oemotståndligt förslag
En oemotståndlig affär


Ett oemotståndligt begär finns att köpa hos t ex

Adlibris Inbunden/E-bok
Bokus Inbunden/E-bok
CDON Inbunden


1 kommentar:

  1. Har lyssnat på hela serien om Anna Holm. Så bra! Birgitta lyckas alltid fånga mig med sina böcker.

    SvaraRadera