torsdag 13 oktober 2016

Hett i hyllan #61


Idag ska jag iväg in till sta'n för att förnya mitt ID och för att skaffa en ny mobil, men först tänkte jag delta i Monikas Hett i hyllan och visa upp en till av mina hyllvärmare. Hon skriver

Jag bara gissar nu, men jag tror inte jag är ensam om att ha en del böcker i hyllan som stått där i evinnerliga tider. Är det inte dags att de där, halvt, bortglömda böckerna får ta lite plats och synas? Jo, det tycker jag. Verkligen. Därför kommer de, en efter en, att dyka upp här varje torsdag under rubriken Hett i hyllan. Lite lagom tvetydigt, eller hur? Vad har du för dolda skatter i hyllan?

--------
Det blir en som jag, som vanligt, hittat på en bakluckeloppis (titeln är länkad till förlagets sida och där finns mer info om boken)






Gomorra: En resa i Camorrans land av Roberto Saviano









Den här tyckte jag verkade intressant, det är alltid lika intressant att läsa om olika typer av brottsorganisationer.Och jag är nog fortfarande lika intresserad, men har bara inte haft tid att börja läsa den. Men förr eller senare så...

4 kommentarer:

  1. Jag tittade på TV-serien i stället, trodde jag, men efter första säsongen så är jag väldigt sugen på att läsa boken :)

    SvaraRadera
  2. En bok som jag aldrig hört talas om tidigare. Tack för tipset.

    SvaraRadera
  3. Ja den där har jag läst en del om lite här och där, verkar vara både intressant och ruggigt obehaglig. Vågat att skriva en sån bok, men säkert bra att någon verkligen vågar.

    SvaraRadera
  4. Säkert spännande läsning, men inte en bok jag har hört talas om tidigare.

    SvaraRadera