måndag 3 oktober 2016

Tematrio - kroppsdelar i titeln

Nu börjar det bli riktigt kallt ute. Idag har det varit knappt 10 grader ute och då blir det kyligare inne också. Som tur är så köpte jag nya, varma tofflor i helgen när vi var på marknad, så jag har det varmt och skönt om fötterna i alla fall.
Men eftersom det är måndag så är det dags för Lyrans tematrio . Lyran har precis läst Eugen Kallmans ögon och inspirerades av titeln att välja kroppsdelar som tema idag. Alltså uppmanar hon:

Berätta om tre böcker med kroppsdelar i titeln!

-------------------------

Jag trodde faktiskt att det inte vore några större problem att hitta titlar med kroppsdelar i, men det visade sig att jag inte har läst speciellt många böcker som funkade till det temat. Men det är tur att man bara behöver hitta tre för då har man  ändå en chans och jag hittade de här. (Titeln är länkad till recensionen och där finns mer info om boken)







Låt mig ta din hand av Tove Alsterdal


















Vid foten av Montmartre av Britta Röstlund












I botten av glaset ett hjärta av Jens Ganman











11 kommentarer:

  1. Jag har också med Alsterdal, de andra är nya bekantskaper för mig

    SvaraRadera
  2. Hand, fot och hjärta - bra jobbat! :)

    SvaraRadera
  3. Vid foten av Montmartre var ju riktigt fyndigt!

    SvaraRadera
  4. Det verkar mest vara händer och hjärtan som hamnar i boktitlarna. Roligt att du hittade en fot också!

    SvaraRadera
  5. Har inte läst någon av dina, så tack för tips!

    SvaraRadera
  6. Inga böcker som jag har läst. Kul trio :)

    SvaraRadera
  7. Har inte läst någon av de böckerna.

    SvaraRadera
  8. Har inte läst någon av dem men planerar att läsa minst två :-) Den sista har jag inte hört talas om förut.

    Och kallt, ja! Det har varit frost på nätterna nu och tre grader när jag har gått upp både igår och idag. Brrr!

    SvaraRadera
  9. Det var ju en klockren trio. Vid foten av Montmartre är jag sugen på att läsa.

    SvaraRadera