måndag 3 oktober 2016

Månadssammanfattning - September 2016



Månadssammanfattning - September 2016

Antal lästa böcker:12
Antal lästa noveller: 0
Antal häften: 0
Totalt antal sidor: 4120
Inbundet: 10
Kartonnage:0
Danskt band: 0
Häftad: 0
Storpocket: 0
Pocket: 2
Excess: 0
E-bok: 0
Lästa rec.ex: 10
Lästa hyllvärmare:0
Köpt: 0
Fått: 8

Böckerna jag läst i september är

Barn nr 8 - Kim van Alkemade
Stängd kista - Sophie Hannah
Vid foten av Montmartre - Britta Röstlund
Står dig ingen åter - Anna Karolina
Breven från ön - Jessica Brockmole
Adua - Igiaba Scego
Där gryningen dröjer - Anna Lihammer
Rivalerna - Alyson Noël
Vanmakt - Thomas Erikson
100 lyckliga dagar - Fausto Brizzi
Vänd dig inte om - Tove Alsterdal
Ända in i märgen - Annika Taesler

Jag är faktiskt väldigt nöjd med september, inte nog med att jag fick en hel del läst, men det var bra böcker som jag tyckte väldigt bra om - inte ett enda bottennapp egentligen. Det jag inte är så nöjd med är att det igen inte blev några hyllvärmare lästa. Men å andra sidan så hinner jag ju läsa dem någon annan gång, det är ju först när jag läst boken som den flyttas över till "lästa-hyllan eller behålles-hyllan. Under september lyckades jag också över förväntan när det gäller köp av böcker. Jag köpte inga! Måste medge att jag är ganska stolt över mig själv!

Nu är vi ett par dagar in i oktober och redan nu känns det som att oktober nog också blir en läsmånad som jag kommer att bli nöjd med. Sådant beror såklart mycket på vad som händer under månaden så jag håller tummarna för att det blir en lugn månad då jag kan varva läsandet med lite målande i lagom mängd.








1 kommentar: