tisdag 11 oktober 2016

Top Ten Tuesday - Böcker jag läst pga rekommendationer

Idag har jag varit uppe riktigt tidigt. Vaknade redan före 06.00 men tyckte inte att det var dags att gå upp ännu så jag låg kvar i sängvärmen fram till 07.00. Men då orkade jag inte längre ligga kvar eftersom jag ändå inte kunde somna om, plus att jag var otroligt sugen på den första morgonmuggen med thé, alltså var det lika bra att gå upp. Så nu har jag redan hunnit med att dricka den där muggen och är sugen på mer, försökt tala Dart, som vill gå ut, tillrätta och övertyga honom om att det är alldeles för kallt ute för att jag ska ha ytterdörren öppen och så tyckte jag att det nog var dags att göra ett av tisdagens stående inlägg, nämligen Top Ten Tuesday. Dagens tema handlar om böcker som man läst efter rekommendation

All About Books You Read Because of Recommendation -- Ten Books I've Read Because Of Another  Blogger (Or Book Person) or Ten Books I Read On Recommendation From People Outside Of This Community or you could talk about recommendations of books you read from other sources -- a magazine, a podcast, a "because you read this" algorithm.

-----------------------

Ganska många av mina vänner har en helt annan smak än vad jag har när det gäller böcker men istället hittar jag en del när jag tittar in hos andra bloggare. (titeln är länkad till recensionen och där finns mer info om boken)

1. Lotus Blues av Kristina Ohlson
2. Gone Girl av Gillian Flynn
3. Snövit ska dö av Nele Neuhaus
4. Älskaren från huvudkontoret av Camilla Grebe
5. Varför vara lycklig när du kan vara normal av Jeanette Winterson
6. Sankta Psyko av Johan Theorin
7. Förr eller senare exploderar jag av John Green
8. Svarthuset av Peter May
9. Det hänger en ängel ensam i skogen av Samuel Bjørk
10. Patient 67 av Dennis Lehane


4 kommentarer:

  1. en hittar mycket hos andra bloggare, det är sant. en hittar mycket i tidningsrec och radio och TV. jag har läst flera i din lista Flynn, Winterson, May och Lehane

    SvaraRadera
  2. Man får många tips av andra bokbloggare :)

    SvaraRadera
  3. Jag har inte läst Patient 67 ännu, men det är så många bloggare som har rekommenderat den att jag känner att jag måste göra det :) Varje gång jag är ute och shoppar second hand spanar jag efter den.

    SvaraRadera
  4. Jag har lockså äst Lotus Blues, Gone Girl och The Fault In Our Stars på rekoimmendation från bloggar eller booktubes.
    Patient 67 läste jag däremot för att jag hittade den på bbiblioteket.

    SvaraRadera