tisdag 18 oktober 2016

Top Ten Tuesday - Karaktärer som jag kunde döpa mitt husdjur efter

Jag har återigen haft en period då det varit lite motigt att blogga. Jag har läst mycket så det har inte varit några problem med det. Men det där med att sen skriva om böckerna har inte riktigt funkat lika bra, det har tagit emot på något sätt. Men nu har jag gett mig den på att jag ska komma igång med det också och jag tror att vägen kanske är genom de fasta inläggena. Även om jag i möjligaste mån alltid deltagit så har även det varit lite halvhjärtat den senaste tiden, men nu ska det bli ändring. Alltså börjar tisdagen med Top Ten Tuesday där det den här gången handlar om karaktärer jag kunde tänka mig att döpa mitt barn/hund/katt/bil efter

Ten Characters I'd Name A Child/Dog/Cat/Car/Etc. After -- we did this topic back in 2011 and thought it might be fun to revisit it...feel free to spin it how you need!

---------------------

Det här temat var riktigt roligt eftersom vi redan namngett en del av våra husdjur efter karaktärer från böcker. Det får bli en blandniong av husdjur som vi har som är namngivna efter vissa karaktärer och namn som jag kunde tänka mig att ge till ett husdjur

Först husdjur jag har just nu som har namn efter karaktärer

1. Dart (förkortning av D'Artagnan) - min ena katt heter så och och det blev Dart eftersom hans stamtavlenamn faktiskt är SavannahSweden D'Artagnan (Alexandre Dumas Tre musketörerna)
2. Zorro (Isabel Allende) - en iller jag födde upp och som visade sig ha exakt en sån perfekt mask som jag ville få fram.
3. Pettsson (Sven Nordqvist) - en av mina illrar som visserligen inte är namngiven av mig men som ändå heter så

Och sedan namn dom jag skulle kunna tänka mig för ett av mina husdjur. Och då blir det faktiskt både karaktärer och författare (vissa författarnamn funkar ju faktiskt hur bra som helst)

4. Kafka Ett författarnamn som jag kunde tänka mig att döpa en katt efter
5. Zack  (Herkulesserien av Kallentoft/Lutteman)
6. Dumbledore (el en förkortning av namnet) -  (Harry Potter)
7. Severus (Harry Potter)
8. Dobbie (Harry Potter)
9. Bilbo (Sagan om ringen) en av mina valpköpare döpte faktiskt sin iller till Bilbo
10. Nemo (En världsomsegling under havet av Jules Verne)

4 kommentarer:

  1. Många bra namn! Min egen fantasi var inte riktigt på topp idag. :)

    SvaraRadera
  2. Just Harry Potter och Sagan om ringen vimlar ju av fina djurnamn :)

    SvaraRadera
  3. Haha! Jag valde samma Zack men till ett barnnamn. ;)

    SvaraRadera
  4. Harry potter namn är ju bäst 🐍💚🍏

    SvaraRadera