torsdag 27 oktober 2016

Hett i hyllan #63


Jag vet inte riktigt vart dagarna har försvunnit, jag tycker den här veckan går så otroligt fort.Visserligen har jag hunnit med en hel del, så det är bara att köra på. Eftersom det är torsdag så är det dags för Monikas Hett i hyllan. Hon skriver

Jag bara gissar nu, men jag tror inte jag är ensam om att ha en del böcker i hyllan som stått där i evinnerliga tider. Är det inte dags att de där, halvt, bortglömda böckerna får ta lite plats och synas? Jo, det tycker jag. Verkligen. Därför kommer de, en efter en, att dyka upp här varje torsdag under rubriken Hett i hyllan. Lite lagom tvetydigt, eller hur? Vad har du för dolda skatter i hyllan?

-----------------------

Jag växlar lite mellan loppisfynden och bokreaböckerna och den här gången får det bli en bok som jag köpt på en bokrea (vilket år det var har jag ingen aning om)





Agaat av Marlene van Niekerk (Titeln är länkad till förlagets sida och där finns mer info om boken)








Jag tyckte den här verkade vara en bok för mig plus att jag hade läst om den på många bloggar så det föll sig naturligt att köpa den när jag hittade den på en bokrea. Att jag sedan inte hunnit läsa den har, som vanligt, inte med viljan att göra utan snarare på tidsbrist. Men jag lever fortfarande i förhoppning om att kunna sätta igång med den inom en snar framtid (precis som med alla andra olästa böcker i hyllorna)












4 kommentarer:

  1. Den här känner jag mig faktiskt inte alls sugen på. Det är ju skönt det också :)

    SvaraRadera
  2. Javisst! Har också blivit frestad att läsa Agaat, efter allt man läst om den. Blev påmind nu. :)

    SvaraRadera
  3. Tror faktiskt att Agaat står i min bokhylla. Måste ta och kolla :)

    SvaraRadera
  4. Jag lånade den här. Vilket jag är glad för, eftersom det tillhör en av de få böcker jag gett upp...

    SvaraRadera