tisdag 11 oktober 2016

Veckans bokbloggsfråga - vecka 41

Idag har jag faktiskt struntat i alla måsten och bara suttit och läst. Men nu börjar det bli dags att sätta igång med maten så att vi kan äta middag någotsånär tidigt. Därefter har jag tänkt lägga mig i soffan och slötitta lite på TV - jag steg ju upp så tidigt i morse att det börjar kännas nu.
Men innan jag gör nånting annat så måste jag ju svara på Veckans bokbloggsfråga som ställs på Barnboksbloggen

Hur gör du rent tekniskt när du bloggar? Vad använder du för bloggplattform (t ex WordPress, Blogg.se eller annan)? Använder du några andra appar, plug-ins eller liknande för att underlätta bloggandet? Har du några tips för att på ett enkelt sätt underlätta delandet av blogginlägg på sociala medier som Facebook och Instagram? 
---------------

Jag använder Googles Blogger, dvs blogspot. Den är smidig att använda eftersom jag också använder andra Google-funktioner. Jag testade Wordpress när jag skulle starta bloggen, men den funkade inte alls för mig. Några andra plattformar har jag inte testat och vet inte alls hur de funkar.

Jag använder Bloglovin' för att hålla reda på de bloggar jag följer och det är också smidigt. Smidigt att få ett mail så fort någon uppdaterar sin blogg.
Bloggen har en egen Facebook-sida så alla inlägg hamnar där också.




2 kommentarer:

  1. Bloglovin använder jag också, annars skulle jag aldrig ha koll på alla bloggar jag följer :)

    SvaraRadera
  2. Tycker också att det är smidigt att ha blogger, när man precis som du säger kan använda google-kontot till flera olika saker :)

    SvaraRadera