fredag 20 maj 2016

Bokbloggsjerka 20-23 maj

Redan fredag!! Jag fattar inte vart den här veckan har tagit vägen! Och det är lite samma med den här morgonen. Jag steg upp riktigt tidigt men har hittills inte kommit igång med nånting. Så nu är det dags och då börjar jag med att delta i Annikas bokbloggsjerka. Veckans fråga lyder

Även denna vecka kommer frågan från Siri: Pest eller kolera: Att bara få läsa en bok per år eller att få läsa så mycket du vill men aldrig avsluta böckerna?

-------------

Jag tror att jag väljer att läsa så mycket jag vill trots att jag aldrig får avsluta böckerna. Det skulle vara alldeles för tråkigt att läsa samma bok om och om igen. Tycker det vore mer stimulerande att få läsa många böcker och eftersom jag inte får avsluta böckerna så får jag väl använda fantasin och fantisera ihop ett lämpligt slut. En annan fördel med det är ju att varje bok då slutar som jag vill att den ska sluta. Och så är ju inte slutet alltid det viktiga för mig utan det är resan dit, dvs allt det man läser innan upplösningen.







19 kommentarer:

  1. Jag måste få avslut när jag läser :)

    SvaraRadera
  2. Att få bestämma slutet själv är definitivt lockande ibland!

    SvaraRadera
  3. Ibland när jag spelar in filmer så blir de försenade så att jag missar slutet. Det är något av det värsta jag vet. Jag föreställer mig att det vore något liknande att aldrig få veta slutet på en bok :)

    SvaraRadera
  4. Och jag som tänker tvärtom, att slutet är det som boken bygger upp till :P

    SvaraRadera
  5. Jag håller helt med, måste ha variation. Och fantasi har man ju.

    SvaraRadera
  6. Jag skulle bli så frustrerad av att inte få slutet. Bara stopp mitt i upplösningen. Vilken mardröm!

    SvaraRadera
  7. Skulle också välja det alternativet. Om man måste ;)

    SvaraRadera
  8. Bra motivering! jag valde samma men av en annan orsak... :)

    SvaraRadera
  9. Så känner jag med, även om slutet är viktigt så är läsupplevelsen minst, om inte mer, viktig för mig :)

    SvaraRadera
  10. Nej, jag måste få veta hur författaren tänkt. Lite som facit ;-)

    SvaraRadera
  11. Man kan ju avsluta dom året därpå :)

    SvaraRadera
  12. Skulle nog känna att jag gick miste om det unika i just författarens slut om man själv måste konstruera. Ett helt år... frustrerande. ;)

    SvaraRadera
  13. För mig är det också viktigare med nya historier. Men en sadistisk fråga var det den här veckan...

    SvaraRadera