fredag 6 maj 2016

Bokbloggsjerka 6-9 maj

Fint väder idag och jag har egentligen ingen lust att sitta framför datorn. Men eftersom jag har en hel del att göra och det mesta ska göras på datorn så är det bara att ta skeden vackert i hand. Jag får helt enkelt "jobba" intensivt i kortare perioder och vara ute resten av tiden. Men först tänkte jag delta i Annikas bokbloggsjerka. Frågan den här veckan lyder

Kan du berätta om en bok som har ett riktigt fint/fult omslag? Eller varför inte en av varje?

----------


De enda gångerna jag egentligen tittar på omslag är när jag köper böcker. Det är omslaget som fångar min blick och sen är det baksidestexten som avgör om jag köper boken eller inte och ett fult omslag gör ju att jag redan från början väljer bort den boken. Men jag får ju också en del böcker, både rec.ex. och presenter, och de böckerna kan jag ju inte välja efter omslag så där finns både fint och fult





En av de absolut fulaste omslagen är på en bok som jag fick för ett antal år sedan









---------------------

Några av de finaste är däremot dem på Laini Taylors trilogi Önskemånglarens dotter



 



OBS! Du har väl inte missat min tävling där du kan vinna en bok? Regler och anm'älan finns HÄR!



23 kommentarer:

  1. De är verkligen snygga även om jag normalt inte gillar människor på omslagen

    SvaraRadera
  2. Ja, det var riktigt fina omslag till den serien. Gillar att man tydligt ser att böckerna tydligt hänger ihop :)

    SvaraRadera
  3. Taylors böcker trilogi är snygg för att de passar ihop så bra, tycker jag!

    SvaraRadera
  4. Tycker Taylor-böckerna ser lite läskiga ut ... Din fula bok är ful!!!

    SvaraRadera
  5. Den övre boken ser ut som en polkagris :)

    SvaraRadera
  6. Ja böckerna i Taylors serie är superfina.

    SvaraRadera
  7. Taylors böcker är verkligen snygga :)

    SvaraRadera
  8. Given ser mer ut som ett lexikon.

    SvaraRadera
  9. Fina omslag på den trilogin.

    SvaraRadera
  10. Given var verkligen inte fin :)

    SvaraRadera
  11. den rödrandiga är väl inte ful...

    SvaraRadera
  12. jag skulle nästan kunna tycka tvärtom...:‑)

    SvaraRadera
  13. Det där var verkligen inget vackert omslag!

    SvaraRadera
  14. Den rödrandiga var verkligen tråkig :( Men trilogin är riktigt snygg och det är så tydligt att det är en serie.

    SvaraRadera
  15. Ser ut som en präktig kokbok med husmanskost :)

    SvaraRadera
  16. Jag tycker att det fula omslaget är snyggt och att de fina omslagen är fula ... Smaken är olika! :)

    SvaraRadera
  17. Nejnejnej, jag gillar absolut inte omslaget på Önskemånglarens dotter. Tycker dom ser lite billiga ut. Men man tycker ju olika, kram

    SvaraRadera
  18. Jag gillar när man ser att böckerna i en serie hör ihop.

    SvaraRadera
  19. Den första boken var nog inget jag skulle känna mig lockad av att plocka upp för att läsa på baksidan. ;)

    SvaraRadera
  20. Älskar omslagen till Önskemånglarens dotter. Tyvärr fastnade jag inte helt för innehållet, men skulle säkert kunna köpa böckerna enbart för omslagen ändå. :-)

    SvaraRadera
  21. Ah, Given hade inget kul omslag. Så fult med bara ett rutmönster liksom.... Stackars den författaren ^^;

    SvaraRadera
  22. Jag gillar den rödvita boken, fin i sin enkelhet på något sätt. Men kanske inte så spännande.

    SvaraRadera