tisdag 10 maj 2016

Top Ten Tuesday - Icke bokrelaterade websidor som jag besöker

Det finns både fördelar och nackdelar med att bo i ett välbyggt hus. Fördelen är att det håller varmt på vintern och man slipper betala sig sjuk för att värma upp huset. Nackdelen är att när det blir varmt ute blir det VÄLDIGT varmt inne också. Jag vaknade i morse av att jag låg och svettades! Steg upp och öppnade ytterdörren efter att ha kollat att det var svalare ute än inne (18 grader ute och 22 inne). Så nu är det ganska lagom inomhus, men nu måste jag hålla koll på utevärmen - när det blir varmare ute än inne ska fönster och dörrar stängas för att inte släppa in värmen i det redan varma huset.Och det är bara maj än så länge! Men nu är tempen i alla fall nere på en sådan nivå att jag orkar "jobba" lite och då tar jag itu med Top Ten Tuesday, som anordnas av The Broke and the Bookish.
Dagens tema för tio-i-topplistan är websidor som inte är bokrelaterade som man besöker

Ten Websites I Love That Aren't About Books 

-----------
Jag lär nog inte få ihop tio men några blir det ju

1. Zinkvit konstnärsmaterial Pennor, pennor, pennor! Eftersom jag målar i målarböcker har min nyaste passion blivit färgpennor och Zinkvit har en en hel massa olika som jag såklart vill prova. Utöver det så finns de i Uppsala så om jag vill slippa frakten så är det enkelt att åka och hämta det jag beställt
2. Pen Store Ännu mera pennor
3. Adult Coloring Worlwide Ännu mer som är kopplat till målandet. Mer om konstnärerna och deras böcker, gratis målarbilder osv osv
4. Acreto receptdatabas Jag älskar min Crock-Pot och de här recepten är faktiskt toppenbra!
5. Olika receptdatabaser, t ex Tasteline 
6. Jag har en Savannah så jag besöker ofta uppfödarens sida, Savannah Sweden
7. Samma med Bengaluppfödarens sida, Hot Stuff bengaler
8. En kompis till mig är bodybuilder så hennes sida besöker jag lite då och då, Lilian Westerberg
9. Illersektionen på Small Animal Channel är såklart ett måste för att läsa artiklar osv
10. Ferret World Har man illrar så måste man hålla sig á jour lite...

Sådär, jag fick ihop tio och nu ska jag ta en mugg thé och fortsätta att svettas.



4 kommentarer:

  1. Crock-Pot? En sådan ska jag köpa mig någon gång, jag tycker de verkar helfräcka. Och när jag har köpt den så vet jag ju var jag ska hitta recept, tack vare dig :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Kan verkligen rekommendera att skaffa en. Jag klarar nog inte vara utan en nufrtiden!

      Radera
  2. Jag ska inte gå in på Zinkvit konstnärsmaterial. Jag ska inte gå in på Zinkvit konstnärsmaterial. Jag ska inte gå in på Zinkvit konstnärsmaterial. /upprepar mantrat i hopp om att inte köpa för mycket grejer.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hahaha, det är precis på Zinkvit du ska ion om du ska ha målarprylar. Deras fraktavgifter är en bråkdel av vad de andra tar plus att när det gäller pennor så kan man köpa styckevis av många märken, vilket gör att man kan prova sig fram till vad som passar en bäst innan man lägger en masa pengar på nånting som man kanske blir besviken på.

      Radera