söndag 1 maj 2016

En smakebit på søndag - Springpojken

På lördagen åkte vi iväg på "shoppingrunda", dvs först besök på second-hand och sen var det dags för veckohandlandet. Efter det det var det fullt upp med allt som skulle fixas hemma så kvällen tillbringade jag raklång i soffan och tittade på TV och slumrade till emellanåt. Alltså är jag inte ett dugg sömnig nu, vilket egentligen är ganska perfekt för då kan jag delta i En smakebit på søndag, som anordnas av Flukten fra virkeligheten, när klockan hunnit passera midnatt.
En smakebit på søndag går ut på att man ska bjuda på en smakbit från boken man läser och det finns bara en regel = no spoilers!

Jag påbörjade en ny bok på lördagskvällen så min smakbit kommer från sid 8 i Springpojken av Gabriella Ullberg Westin (OBS! Titeln är länkad till Bokus och där finns mer info om boken)



"Jag såg hur pojken med det svartkrulliga håret grävde frenetiskt med sina små händer i en hög med grus. Lyfte på sten efter sten, vände och vred på dem.
Plötsligt skar ett högt ljud genom luften. Ett tjutande som upprepade sig tre gånger för att sedan bli tyst.
Någon skrek och så ljöd signalen igen och pojken såg sig om. Sedan fortsatte han gräva, fortare nu, men utan att hitta det han sökte. Guldet.
En strålkastare svepte över området. Pojken kröp in bakom den stora maskinen. När jag såg den blågula symbolen med bokstäverna ovanför blundade jag. Jag undrade hur högt hans lilla hjärta slog där och då. Flera mansröster hördes. Skrik. Sedan försvann ljuset och det blev mörkt igen."





16 kommentarer:

  1. Tack för smakbiten. Samma bok som jag gav smakbit från :-D

    SvaraRadera
  2. låter kusligt. tack för smakebiten!

    SvaraRadera
  3. Jag har ju förstått nu att jag har missat den här serien, totalt. Kan inte fatta hur det har gått till :)

    SvaraRadera
  4. Dessa böcker är jag lite intresserad av att läsa! Tack för smakebiten!

    SvaraRadera
  5. Spännande. Tack för smakbiten!

    SvaraRadera
  6. Høres skummelt ut! Takk for smakebiten :)

    SvaraRadera
  7. Spännande smakbit. Tack för den!

    SvaraRadera
  8. Tack för smakbiten! Verkar spännande.

    SvaraRadera
  9. Vilken spännande smakbit! Ser ruggig ut på omslaget ;)

    SvaraRadera
  10. Det var en utrolig spennende smakebit! Den boken blir jeg jo helt nødt til å se mer på :-) Ha en fin søndag!

    SvaraRadera
  11. Tack för en spännande smakbit.

    SvaraRadera
  12. Tack för spännande smakbit!

    SvaraRadera